مقالات

باید و نباید های انتخاب یک اینورتر مناسب (قسمت پایانی)

فرکانس سوئیچینگ پایین در مقابل فرکانس سوئیچینگ بالا :

دو روش برای ساخت اینورتر وجود دارد. این دو تفاوت هایی در وزن ، هزینه ، ظرفیت افزایش ، توان کور و سر و صدا دارند.

اینورتر با فرکانس سوئیچینگ پایین در ابعاد بزرگ ، سنگین (حدودا 10 کیلوگرم به ازای هر کیلووات) و قیمت بالا می باشد. این اینورتر ظرفیت بالایی برای آغاز به کار الکتروموتور دارد ( چهار تا هشت برابر ظرفیت معمول).  نکته ی دیگر در مورد اینورتر با فرکانس سوئیچینگ پایین وجود صداهای آزار دهنده و پر سر و صدا بودن آن است. اگر شما در یک مکان مسکونی از آن استفاده کنید ممکن است باعث نارضایتی ساکنین و همسایگان شود.

اینورتر با فرکانس سوئیچینگ بالا بسیار کوچک تر ، سبک تر ( حدودا 2.5 کیلوگرم به ازای هر کیلووات) و همچنین ارزان تر از اینورتر با فرکانس سوئیچینگ پایین می باشد. همچنین دارای ظرفیت افزایش کمتر و پایین تری می باشد. این نوع از اینورتر معمولا بدون صدا یا دارای صدای بسیار کمی می باشد. توان کور در این مدل کمتر است. اگر توان اینورتری برای شروع به کار الکتروموتور بیشتر باشد معمولا توان کور بالاتر می رود و این برای اینورتر مضر است. به طور مثال در منازل مسکونی که از پمپ یا الکتروموتور بزرگ تر از 1 اسب بخار استفاده می کنند ، استفاده از اینورتر های با سوئیچینگ بالا اقتصادی تر و به صرفه تر است. هر کدام از دو نوع اینورتر دارای ویژگی های خاص خود هستند. بسته به نوع کارایی اینورتر مناسب انتخاب می شود.

فروش اینورتر توسط شرکت هامر صنعت به صورت اینترنتی صورت می گیرد، قبل از خرید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از قیمت محصولات مطلع شوید.

انتخاب نهایی شما :

انتخاب یک اینورتر مناسب کار دشواری نیست. در ابتدا مکان استفاده از اینورتر را تعریف کنید. سپس نوع بار مورد استفاده را تعریف کنید. در مرحله ی بعدی حداکثر توان مورد نیاز اینورتر را تعیین نمایید. آیا قدرت در اینورتر برای شما اهمیت دارد؟ آیا سایز و وزن اینورتر برای شما اهمیت دارد؟ جدول انتخاب اینورتر کمک قابل توجهی برای انتخاب اینورتر به شما می نماید.

قدم بعدی برای شما بررسی اینورتر های موجود در بازار است. تبلیغات و کاتالوگ را مطالعه فرمایید و از فروشنده ی مورد اعتماد خود اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید. و درآخر بهتر است که به توصیه های حرفه ای گوش فرا دهید و تجهیزات خود را از یک فروشنده یا نصاب آموزش دیده خریداری نمایید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در رابطه با خرید اینورتر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *