مقالات

باید و نباید های انتخاب یک اینورتر مناسب (بخش 2)

باید و نباید های انتخاب یک اینورتر مناسب (بخش 2)

محیط برنامه

اینورتر درچه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟ اینورتر ها برای استفاده در ساختمان ها (از جمله منازل) ، وسایل نقلیه تفریحی ، قایق ها و برنامه های قابل حمل و ….. در دسترس هستند.

آیا به طریقی به شبکه تاسیسات وصل می شود ؟ استاندارد های ایمنی و کنوانسیون های الکترونیکی برای برنامه های مختلف متفاوت است. پس به بدون توجه به نکات و بداهه عمل نکنید.

استانداردهای برق 

ولتاژ ورودی DC باید مطابق با سیستم الکتریکی و بانک باتری باشد. 12 ولت  جزء در سیستم های بسیار کوچک و ساده ، دیگر استاندارد غالب برای سیستم های انرژی خانگی نیست. 24 ولت و 48 ولت در حال حاضر استاندارهای رایج هستند. یک سیستم با ولتاژ بالا دارای جریان کمتری می باشد. به همین علت سیم کشی در آن ارزان تر و آسان تر می شود.

خروجی برق AC در اینورتر برای کارکرد لوازم خانگی محلی باید با قدرت برق متعارف در منطقه مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال استاندارد سیستم برق AC در آمریکای شمالی 115 و 230 ولت با فرکانس 60 هرتز (چرخه در ثانیه) و در اروپا ، آمریکای جنوبی و بیشتر مناطق دیگر ، 220 ولت در 50 هرتز است.

گواهینامه ایمنی

اینورتر باید توسط یک آزمایشگاه مورد تایید مانند UL  ،ETL  ، CSA و غیره تأیید شود و براساس آن گواهی شود. اطمینان شما برای ایمن بودن ، مطابق با مشخصات سازنده است و در یک بازرسی الکترونیکی تأیید خواهد شد.

استانداردهای طراحی و رتبه بندی متفاوتی برای محیط های مختلف کاربری وجود دارد. این استانداردها همچنین از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است.

فروش اینورتر توسط شرکت هامر صنعت به صورت اینترنتی بوده و شما عزیزان می توانید قبل از خرید با کارشناسان ما تماس گرفته و از قیمت محصولات مطلع شوید.

ظرفیت توان

اینورتر چه مقدار بار را می تواند تحمل کند ؟ توان مصرفی آن با وات (وات = آمپر x ولت) مشخص شده است.

سه سطح از قدرت نامی وجود دارد. کار پیوسته نامی ، زمان محدود نامی و نامی افزایشی.

کار پیوسته نامی یعنی مقدار نیرویی که اینورتر می تواند برای مدت نامحدودی ساعت از عهده آن برآید.

زمان محدود نامی تعداد وات بیشتری است که می تواند برای مدت زمانی مشخص ، معمولاً 10 یا 20 دقیقه از عهده آن برآید.

مشخصات اینورتر باید این رتبه بندی ها را در رابطه با دمای محیط (درجه حرارت جو اطراف) تعریف کند. زمانی که اینورتر خیلی گرم می شود خاموش می شود. این اتفاق در یک فضای گرم با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.

سومین مورد از قدرت نامی که در آن شروع موتور بسیار مهم است نامی افزایشی می باشد که در زیر به آن پرداخته ایم.

 برخی از اینورترها به منظور افزایش ظرفیت ، به گونه ای در هم پیوسته یا گسترش یافته اند که به صورت مدولار طراحی شده اند. رایج ترین طرح کوپله کردن دو اینورتر است. یک کابل دو اینورتر را به یکدیگر متصل می کند تا آن ها همزمان به صورت یک واحد عمل کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *