مقالات

باید و نباید های انتخاب یک اینورتر مناسب (بخش 5)

ویژگی های شارژ باطری:

شارژ باتری پشتیبان برای اکثر سیستم های تجدید پذیر ضروری است. به این دلیل که در بعضی مواقع منبع انرژی طبیعی کافی نیست.

بعضی از اینورترها دارای یک شارژر باتری داخلی هستند که در صورت استفاده از برق از طریق ژنراتور AC یا از شبکه برق ، باتری را شارژ می کند (اگر باتری از قبل شارژ نشده باشد). این همچنین بدان معنی است که یک اینورتر می تواند یک سیستم پشتیبان کامل اضطراری برای نیازهای برق شبکه باشد (فقط باتری ها را اضافه کنید).

نیازی نیست که شارژ پشتیبان باتری داخل اینورتر قرار داده شود. در بعضی موارد شارژرهای جداگانه نسبت به نوع داخلی اینورترها بهتر عمل می کنند. این امر به ویژه در مورد اینورترهای با فرکانس کم سوئیچینگ صادق است ، که برای تولید جریان شارژ کامل نیازمند یک ژنراتور بزرگ هستند.

مشخصات مربوط به سیستم های شارژ باتری عبارتند از حداکثر سرعت شارژ (آمپر) و میزان توان ورودی  . AC بهترین شارژرها دارای کنترل شارژ دو یا سه مرحله ای ، تطابق انواع باتری های مختلف ، جبران دما و سایر اصلاحات هستند.

در انتخاب سایز ژنراتور جهت بر آوردن نیاز اینورتر و شارژر با دقت عمل کنید.

فروش اینورتر توسط شرکت هامر صنعت به صورت اینترنتی صورت می گیرد، قبل از خرید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از قیمت محصولات مطلع شوید.

توان کور (دواته):

توان کور ، مصرف اینورتر در هنگام روشن بودن آن می باشد اما بار زیادی در کار نیست. این نیروی “هدر رفته” است ، بنابراین اگر انتظار دارید که اینورتر برای ساعات زیادی روشن باشد که در طی آن بار بسیار کمی وجود دارد (مانند بیشتر شرایط مسکونی) ، شما می خواهید که تا کمترین حد ممکن باشد. یک توان کور برای یک دستگاه اینورتر معمولا بین 15 تا 50 وات متغیر است. در کاتالوگ و برگه ی مشخصات فنی اینورتر ممکن است توان کور با آمپر مشخص شود. برای به دست آوردن وات آمپر را  در ولتاژ DC سیستم ضرب نمایید.

رابطه ی کیفیت با قیمت:

یک اینورتر خوب وسیله ای با کیفیت صنعتی ، قابلیت اعتماد بالا و دارای گواهینامه ایمنی است که می تواند چندین دهه دوام داشته باشد.

یک اینورتر ارزان قیمت ممکن است عمر کوتاهی داشته باشد. همچنین خطر آتش سوزی در چنین دستگاهی بسیار بالاست. شما باید اینورتر خود را به عنوان یک مؤلفه ی بنیادی در نظر بگیرید. کالای خوبی بخرید تا امکان گسترش نیاز های شما در آینده فراهم شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *