مقالات

تعویض روغن در پمپ وکیوم روغنی

روغن-پمپ-وکیوم-روغنی

زمان تعویض روغن در پمپ وکیوم روغنی چه زمانی است ؟

روغن یکی از ارکان مهم در یک دستگاه پمپ وکیوم روغنی می باشد. در زمان استفاده از پمپ وکیوم روغنی برای اطمینان از عملکرد مثبت پمپ وکیوم و همچنین قابلیت اعتماد آن ، ضروری است که به سطح و کیفیت روغن روان کننده ی پمپ توجه شود.

در حین کار دستگاه هر دو آلاینده جامد و همچنین جریان مبرد مرطوب یا اسیدی شده وارد سیستم خنک کننده می شود. این موارد می تواند بر روی تمامی عناصر و مکانسیم های پمپ وکیوم روغنی تاثیر منفی بگذارد.

به منظور بررسی و نظارت بر کیفیت و وضعیت روغن ، یک محفظه ی شیشه ای قابل رویت در بدنه دستگاه تعبیه شده است. این محفظه امکان بررسی وضعیت روغن را به کاربر می دهد.

یکی از نشانه های آلودگی روغن در پمپ وکیوم روغنی به رنگ تیره و قهوه ای در آمدن و و همچنین کف کردن آن است. زمانی که در محفظه ی شیشه ای روغن نشانه های آلودگی روغن را مشاهده نمودید هر چه سریع تر روغن آلوده را از دستگاه تخلیه نمایید. سپس داخل محفظه را از روغن تازه پر نمایید

حتی بدون مشاهده ی علائم ذکر شده در بالا در هر صورت روغن دستگاه را پس از 100 ساعت کار تعویض نمایید. این کار کمک شایان توجهی به افزایش طول عمر دستگاه پمپ وکیوم روغنی و بهبود عملکرد آن می نماید.

مراحل تعویض روغن در پمپ وکیوم روغنی

مرحله ی اول : در پوش را باز کنید سپس دستگاه را به مدت کم تر از یک دقیقه روشن کنید تا روغن در آن گرم شود و بعد پیچ آن را ببندید.

مرحله ی دوم : پیچ تخلیه را که در انتهای محفظه قرار دارد ، باز کنید. روغن استفاده شده را در ظرفی که از قبل آماده نمودید تخلیه نمایید.

برای خالی کردن روغن ، پمپ را به سمت پیچ تخلیه خم نمایید. پس از تخلیه پمپ دقت کنید که به درستی پیچ ها چرخانده شده است.

در پوش تخلیه روغن را باز کنید و پس از تخلیه روغن تمیز شود و در پوش مجددا بسته شود.

مرحله سوم : درپوش پر کننده ی روغن را برداشته و مخزن را با روغن تازه پر نمایید. سطح روغن باید در محفظه ی شیشه ای روغن به نیمی از ارتفاع آن برسد.

امیدواریم با رعایت موارد بالا و تعویض به موقع روغن در دستگاه پمپ وکیوم روغنی خود عمر مفید دستگاه را افزایش و عملکرد آن را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *