مقالات

کدام نوع از انواع پمپ وکیوم صنعتی مناسب کاربری شماست؟ (بخش دوم)

پمپ وکیوم خشک این مزیت را دارا می باشد که از هیچ گونه روغنی در محفظه پمپاژ اصلی استفاده نمی کند. این امر احتمال بروز هر گونه آلودگی را در عملکرد  این دستگاه از بین می برد.

این نوع از پمپ وکیوم از دو روتور به شکل پنجه در جهت های مختلف تشکیل شده است که با یکدیگر یا محفظه ی پمپ برخوردی ندارند.

پمپ وکیوم خشک در میان بی صدا ترین فناوری های خلاء قرار می گیرد. پمپ وکیوم وکیوم خشک در کاربری هایی همچون خطوط بسته بندی ، نقاله پنوماتیک ، دستگاه های CNC ، ماشین های قالب گیری ، فرآیند های خشک کن ، سیستم های تامین مرکزی خلاء و ….. مورد استفاده قرار می گیرد.

در مدل های دو مرحله ای پمپ وکیوم خشک دو محفظه پمپ به صورت هماهنگ با یکیدیگر عمل می کنند تا در فشار های زیر 200 میلی بار عملکرد مناسبی داشته باشند.

برای بهبود بهره وری و کاهش هزینه های اقتصادی دستگاه هایی شامل چند پمپ وکیوم خشک تولید می شود. این واحد ها از 4 تا 5 پمپ وکیوم خشک تهیه می شود. در داخل این مجموعه از یک اینورتر هم استفاده می شود که امکان تنظیم خلاء با توجه به نیاز عملکرد را فراهم می کند.

 معمولا بین 65 تا 1230 متر مکعب در ساعت متغیر است و مدل ها معمولاً دارای خلاء نهایی 140 میلی بار هستند. برخی از آخرین پمپ های موجود در بازار به خلاء نهایی 50 میلی بار نیز می رسند.

پمپ وکیوم روتاری اسکرو :

پمپ وکیوم روتاری اسکرو از فناوری اسکرو کمپرسور ساخته شد. پمپ وکیوم روتاری اسکرودر مقایسه با انواع دیگر پمپ وکیوم از مزایایی همچون سطح عملکرد بالاتر ، کاهش دما ، کاهش هزینه ها ، کاهش صدا و …… برخوردار است. با استفاده از اینورتر ، می توان تولید خلاء را دقیقاً مطابق با تقاضای فرایند تنظیم کرد. هنگام نصب به عنوان بخشی از سیستم خلاء مرکزی ، مصرف انرژی تا 50 درصد کاهش می یابد. پمپ وکیوم های روغنی اسکرو با حداکثر سرعت 5004 متر مکعب در ساعت برای کاربرد های سنگین صنعتی در صنایع بسته بندی شیشه ، پلاستیک ، کنسرو و مواد غذایی مناسب هستند. برای صنایع خاص طراحی شده و مناسب فشار های زیر 400 میلی بار می باشد. در فشار های بالاتر از 400 میلی بار انواع دیگر پمپ وکیوم مناسب می باشد. علاوه بر این  با استفاده از یک تابع کنترل نقطه تنظیم فشار ، میزان خلاء را با توجه به نیاز عملکرد تنظیم می کند. این امر سبب کاهش اتلاف انرژی و افزایش طول عمر دستگاه می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *