مقالات

باید و نباید های انتخاب یک اینورتر مناسب (بخش 4)

راندمان اینورتر :

تبدیل توان همانند اصطکاک بدون از دست دادن مقداری از آن تقریبا غیر ممکن است. توان به صورت گرما از بین می رود. بهره وری نسبت توان به انرژی است که به صورت درصدی مشخص می شود.

در یک اینورتر در صورتی که راندمان یا بهره وری 90 در صد باشد ، 10 درصد از توان از دست می رود. راندمان اینورتر با بار آن متفاوت است. راندمان حدودا دو سوم ظرفیت اینورتر خواهد بود. در این حالت اینورتر در اوج راندمان قرار می گیرد. اینورتر تنها برای اجرای خود به مقداری توان نیاز دارد ، بنابراین کارایی یک اینورتر بزرگ هنگام اجرای بارهای بسیار کوچک پایین خواهد بود.

در خانه معمولا ساعتهای زیادی از روز وجود دارد که بار الکتریکی بسیار کم است. در این شرایط ، بازده اینورتر ممکن است در حدود 50 درصد یا کمتر باشد. نمودار راندمان در مقابل بار توسط کمپانی سازنده اینورتر مشخص می شود که به آن منحنی راندمان گفته می شود. این محنی را با دقت مطالعه فرمایید.

فروش اینورتر توسط شرکت هامر صنعت به صورت اینترنتی صورت می گیرد، قبل از خرید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از قیمت محصولات مطلع شوید.

حفاظت داخلی :

یک دستگاه اینورتر باید توانایی حفاظت از اجزای حساس داخلی دستگاه را داشته باشد. در مواردی همچون تغییر ولتاژ ناگهانی و اضافه بار دستگاه اینورتر باید به خوبی از اجزای خود محافظت نماید. اضافه بار می تواند توسط یک دستگاه معیوب یا خطای در سیم کشی یا بار بیش از حد در یک زمان ایجاد شود.

اینورتر باید دارای دستگاه های سنجش دقیق باشد تا در صورت بروز اضافه بار دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش شود. همچنین اگر ولتاژ منبع تغذیه DC خیلی کم باشد به دلیل کمبود باتری و ضعف دیگر در مدار منبع دستگاه باید به صورت خودکار خاموش شود. این امر سبب محافظت از باتری ، اینورتر و بارها در مقابل تخلیه بیش از حد می شود. این مسائل اقداماتی است که باید در ساخت تمامی اینورترها رعایت شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *