مقالات

باید و نباید های انتخاب یک اینورتر مناسب (بخش 1)

مقدمه :

اینورتر دارای یکی از مهم ترین و پیچیده ترین اجزا در یک سیستم انرژی مستقل می باشد.

شما برای خرید یک اینورتر نیاز به اطلاعات از نحوه ی کارکرد یک اینورتر ندارید. اطلاعات لازم برای خرید یک اینورتر برای شما دانستن کارکرد های اساسی ، قابلیت ها و محدودیت های آن است.

این مقاله برخی اطلاعات مربوط به خرید یک اینورتر مناسب را در اختیار شما قرار می دهد.

چرا به اینورتر نیاز داریم ؟

سیستم های انرژی الکتریکی مستقل از شبکه برق استفاده نمی کنند. اندازه ی آن ها مختلف از چراغ های خانه ها تا روستاها و پارک ها و در تجهیزات پزشکی و نظامی متفاوت است. پیوند مشترک آن ها باتری است که انرژی را یه صورت جریان DC جذب و آزاد می کند. متقابلا شبکه های برق ، الکتریسته ی مورد نیاز شما را به صورت AC تامین می کند.

شکل استاندارد برق به صورتی که مورد استفاده ی همگان است برق AC است. برق DC در یک جهت واحد جریان می یابد. برق AC چندین مرتبه در هر ثانیه جهت خود را تغییر می دهد. برای انتقال از راه دور استفاده از برق AC عملی تر است به همین خاطر از آن استفاده می شود.

یک اینورتر جریان DC را به AC تبدیل می کند و همچنین ولتاژ را تغییر می دهد. به عبارتی دیگر اینورتر همانند یک آداپتور برق عمل می کند. به همین خاطر برای بسیاری از مصارف به دستگاه اینورتر نیاز است.

فروش اینورتر توسط شرکت هامر صنعت به صورت اینترنتی بوده و شما عزیزان می توانید قبل از خرید با کارشناسان ما تماس گرفته و از قیمت محصولات مطلع شوید.

اینورتر یک دستگاه ساده نیست

اینورتر از یبرون همانند جعبه ای است که یک یا چند کلید بر روی آن قرار دارند. اما در داخل آن یک جهان کوچک از فعالیت پویا قرار دارد.

یک اینورتر دارای پیچیدگی های فراوان است. پیچیدگی که کمک می کند اینورتر در مصارف مختلف همانند یک لامپ یا بزرگترین دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

اینورتر باید کیفیت خروجی خود را در محدوده ای با پهنای کم با حداقل اتلاف برق تنظیم کند. این عمل دارای پیچیدگی های فراوانی است. علاوه بر این برخی از اینورتر ها می توانند شارژ پشتیبان باتری را تامین نمایند و حتی توانایی ایجاد انرژی اضافه در شبکه را نیز دارا می باشند.

نیاز های خود را تعریف کنید

برای انتخاب یک اینورتر مناسب در ابتدا باید نیاز های خود را تعریف کنید. سپس باید در رابطه با اینورترهایی که در دسترس هستند اطلاعات کسب نمایید.

تولید کنندگان اینورتر معمولا در صفحاتی تحت عنوان دفترچه ی راهنما یا کاتالوگ همه اطلاعاتی را که باید بدانید در اختیارتان قرار می دهند.

در بخش دوم مقاله لیست مواردی که برای انتخاب اینورتر باید در نظر بگیرید ، آورده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *