مقالات

کدام نوع از انواع پمپ وکیوم صنعتی مناسب کاربری شماست؟ (بخش اول)

در سالهای اخیر پمپ وکیوم در زمینه ی عملکرد مناسب ، بهینه سازی انرژی و قابلیت اطمینان پیشرفت قابل توجهی داشته است.

در اینجا برای کمک به شما در انتخاب بهترین نوع تجهیزات برای کاربری خود ، مختصری از اصول عملیاتی و تحولات جاری در چهار دسته اصلی پمپ وکیوم صنعتی آورده شده است.

پمپ وکیوم روتاری وین :

این فن آوری طراحی شده با بهره گیری از اصل ساده نیروی گریز از مرکز بر روی یک روتور سوار بر سکنه با تیغه های متحرک قابل حرکت می باشد. این مدل در مقایسه با نسل های قبلی پمپ دارای 15 درصد کاهش مصرف برق می باشد. همچنین این مدل با فشردگی بیشتر در قطعات ، سطح لغزشی 3 تا 5 دسی بل کمتر و بی صدا تر طراحی شده است.

پمپ وکیوم روتاری وین توانایی کار در دماهای پایین را دارا می باشد. همین امر سبب قوام و ثبات روغن و افزایش طول عمر دستگاه می شود.

در جدیدترین طرح ها ، پمپ ها کانال های تزریق داخلی را در خود جای داده اند. این امر سبب کاهش تعداد واشر و میزان لوله کشی خارجی مورد نیاز می شود. در بعضی موارد ، تعداد اجزاء تا حدود 20 درصد كاهش یافته است و خطر نشت و خرابی های بعدی را به حداقل می رساند. با فشار و میزان خلایی بین 0/1 تا 0/5 میلی بار ، پمپ وکیوم روتاری وین برای کاربری هایی همچون بسته بندی ، نجاری ، پلاستیک ، کاغذ و چاپ ، جابجایی مواد و ….. مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ وکیوم آب در گردش :

پمپ وکیوم آب در گردش به عنوان یک فن آوری بهینه برای تحمل بارهای شدید بخار و پمپاژ گازهای تر یا خشک با قابلیت تحمل بالا برای انتقال مایعات به خصوص در فرآیندهای چگالشی مانند تقطیر ، خشک شدن و تبخیر طراحی و تولید می شود.

پمپ های تک مرحله ای دارای راندمان بسیار خوبی ( بالاتر از 200 mbar ) هستند و برای کاربردهای کلی مانند فرآیندهای تصفیه و آبگیری یا تخلیه ایده آل هستند.

پمپ آب در گردش مجهز به پروانه ثابت تیغه ای در داخل یک استوانه شده است. با چرخش پروانه ، مایع (معمولاً آب) توسط نیروی گریز از مرکز پرتاب می شود تا یک حلقه مایع در اطراف محفظه تشکیل شود. پمپ وکیوم آب در گردش معمولا در ظرفیت هایی بین 170 تا 37.500 متر مکعب موجود می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *