مقالات

دانستنی های پیش از خرید پمپ وکیوم

خرید پمپ وکیوم مثل هر خرید دیگری، اگر با کسب اطلاعات کافی درباره نیازهای پروژه، محصولات موجود در بازار و تطبیق این دو با هم انجام شود، منجر به موفقیت و رضایت خاطر می گردد. بدین منظور انجام سلسله مراحلی پیش از خرید توصیه می شود.

پله پله از اعلام نیاز تا خرید پمپ وکیوم

ابتدا نیازهای فرآیند را تعیین کنید. حجم خلاء مطلوب بر حسب متر مکعب، میزان خلا مطلوب بر حسب میلی بار، دما، جنس و ترکیب گازهای مورد نظر ورودی به پمپ، دمای محیط کار پمپ، میزان رطوبت، آلایندگی و خورندگی محیط، ولتاژ و جریان منبع برق و مدت زمان مجاز برای کارکرد پمپ از مواردی هستند که در خرید پمپ وکیوم بسیار تاثیر گذارند. هرچقدر جزئیات اطلاعات در این مرحله بیشتر و دقیقتر باشد، مرحله بعد آسان تر می شود.

شکل 1: پلاک مشخصات محصول در خرید پمپ وکیوم

در مرحله دوم بایستی بر اساس نیازهای تعیین شده، ویژگی های پمپ مورد نیاز استخراج شود. در این مرحله مطالعه بروشور و دستورالعمل منتشر شده درباره دستگاه و راهنمای خرید آن در وب سایت شرکت سازنده، مشورت با فروشنده و افراد با تجربه در بکارگیری پمپ، مفید خواهد بود. تعیین نوع خنک کنندگی پمپ که آبی، روغنی و یا خشک باشد، عملکرد پمپ که دیافراگمی و یا پره ای باشد، میزان دبی آن، نوع تغذیه برق و توان و گشتاور پمپ، سایز اتصالات ورودی و خروجی و آی پی حفاظتی پمپ از جمله مواردی هستند که در خرید پمپ وکیوم باید مد نظر باشد. همچنین خریدار باید اطلاع کافی از محدودیت های ساختاری و عملکردی پمپ مثل بیشینه و کمینه دما، فشار، رطوبت و دیگر مشخصه های فنی پمپ داشته باشد تا در صورت نیاز و امکان، تغییرات لازم را در محیط فرآیند یا سبک انجام آن، ایجاد کند.

در مرحله آخر، خرید از فروشگاه های معتبر به همراه ضمانت خرید و خدمات پس از فروش موجب افزایش اطمینان و آسودگی خیال در خرید پمپ وکیوم می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *