مقالات

آشنایی با اینورتر تک فاز

اینورتر-تک-فاز

اینورتر تک فاز نوعی از مبدل جریان برق برای الکتروموتورها ست که برق ورودی به آن تک فاز است. و خروجی آن می تواند تک فاز و سه فاز باشد. در نوع اول که ورودی و خروجی تک فاز است، اینورتر به موتور الکتریکی تک فاز متصل می شود. کنترل دور، کاهش جریان راه اندازی و محافظت در برابر اضافه ولتاژ از جمله تسهیلاتی است که اینورتر در اختیار می گذارد. نوع دوم، با ورودی تک فاز و خروجی سه فاز برای راه اندازی موتورهای سه فاز به کار می رود. زمانی که انشعاب برق سه فاز در دسترس نباشد و موتور موجود سه فاز باشد، این نوع اینورتر بکار می رود. برای مثال در برخی پمپ های انتقال آب آتش نشانی، کارواش و آبیاری مزارع کشاورزی از اینورتر تک فاز به سه فاز استفاده می شود. هامر صنعت با فروش اینورتر به صورت اینترنتی فرایند خرید کاربران را راحت کرده، شما عزیزان با تماس با کارشناسان ما می توانید از آخرید قیمت محصولات اینورتر مطلع شوید.

اینورتر-تک-فاز

پارامترهای مهم در انتخاب اینورتر تک فاز

برای خرید اینورتر تک فاز مناسب پس از حصول اطمینان از منبع برق ورودی که تک فاز باید باشد، لازم است ابتدا قدرت موتور را بدانید. توصیه می شود توان اینورتر یک سطح بالاتر از موتور باشد. سرعت نامی موتور دومین پارامتر مهم است که باید با توجه به آن، اینورتر را انتخاب کرد. در این زمینه ذکر مثالی مفید است. اگر اینورتری برای موتوری با سرعت 1400 دور بر دقیقه ساخته شده باشد، برای موتوری مشابهی با سرعت 700 دور، توان دو برابر خواهد داشت.

کاربرد اینورتر و موتور در پروژه نیز حائز اهمیت است. موتوری که قرار است یک تسمه نقاله سبک را بچرخاند با موتوری که در یک بالابر صنعتی استفاده می شود، گشتاورهای راه اندازی متفاوتی دارند. در حالت دوم باید اینورتر پیشرفته و دقیق تری بکار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و قیمت روز گیربکس sew

اتصال-اینورتر-تکفاز-به-موتور

تولید کنندگان اینورتر

اغلب تولید کننده های موتور، اینورتر متناسب با آن و از جمله اینورتر تک فاز هم تولید می کنند. برندهایی نظیر امرن، یاسکاوا، میتسوبیشی، دانفوس، دلتا و ال اس از مهم ترین برندهای موجود در بازار ایران هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *