مقالات

پمپ غلیظ کش چیست؟+مزایا، معایب و انواع پمپ غلیظ کش💯

پمپ غلیظ کش

پمپ غلیظ کش نوعی پمپ صنعتی با کاربردهای متنوع است که نسبت به بسیاری از پمپ‌های دیگر قدرت بالاتری داشته و به منظور انتقال سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه بیشتر به بررسی عملکرد، ویژگی‌ها و کاربردهای پمپ غلیظ کش اشاره می‌کنیم.

پمپ غلیظ کش چیست؟

پمپ غلیظ کش نوعی پمپ قدرتمند برای انتقال مواد در صنایع است که معمولا در حجم‌های بالا سیالات را منتقل می‌کند. از این پمپ‌ها برای انتقال مایعات مختلف استفاده می‌شود اما به دلیل توان بالا و ساختار خاص آنها بیشتر از پمپ غلیظ کش برای انتقال مایعات با غلظت بالا استفاده می‌شود؛ علت این نامگذاری پمپ نیز همین قابلیت آن است. از آنجایی که پمپ غلیظ کش قادر است مایعات را با قدرت بالا جابجا کند از آن برای انتقال مواد با ویسکوزیته بالا یا موادی که به جابجایی سریع‌ احتیاج دارند استفاده می‌کنند.
پمپ غلیظ کش از قطعاتی ساخته شده است که در برابر خوردگی و ساییدگی مقاوم است. همچنین این قطعات از استحکام بالایی برخوردارند تا در برابر توان بالای دستگاه مقاومت کافی نشان دهند. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این پمپ آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های پمپ غلیظ کش

پمپ غلیظ کش نوعی پمپ صنعتی قدرتمند است که فضای کمی را نسبت به بازدهی بالا خود اشغال می‌کند. این پمپ‌ها به منظور انتقال و جابجایی آب، پلیمرهای پتروشیمی، سوخت، روغن، مواد افزودنی، مواد غذایی و … مناسب‌اند. پمپ غلیظ کش تا 3500 دور بر دقیقه کار می‌کند و کارایی فوق العاده ای دارد. از آنجایی که توان و خروجی پمپ متناسب با سرعت است یک جریان روان و با ثبات را هدایت می‌کند.
حجم داخلی کم، اندازه گیری دقیق و قدرت قابل کنترل باعث شده استفاده از این پمپ‌ها بسیار راحت باشد. پمپ غلیظ کش خارجی انواع مختلفی دارد که برای کارایی مناسب باید با آنها آشنا شوید. پمپ غلیظ کش و پمپ وکیوم آبی به دلیل قدرت بالایی که دارند معمولا در صنایع اولویت دارند.

عملکرد پمپ غلیظ کش چگونه است؟

در پمپ غلیظ کش ابتدا الکترو موتور با استفاده از شافت متصل به سیستم انتقال قدرت و اتصالات روتورها می‌چرخد. این مجموعه داخل استاتور قرار دارد و با ایجاد انحراف بر روی شکاف بین استاتور و روتور،‌ مایعات را از بخش ورودی به خروجی منتقل می‌کند. در صورتی که سرعت جابجایی مایع داخل پمپ بالا باشد، سرعت پمپ نیز افزایش می‌یابد؛ اما در زمان کاهش سرعت مایعات،‌ پمپ با کاهش سرعت و افزایش گشتاور انتقال مایعات غلیظ را منتقل می‌کند.

انواع پمپ غلیظ کش

پمپ غلیظ کش به طور کلی در دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. هر کدام از این پمپ‌ها خود انواع مختلفی دارند که به کارایی مورد نظر مصرف کنندگان بستگی دارد. در ادامه با این پمپ‌های پر کاربرد بیشتر آشنا می‌شویم.

پمپ غلیظ کش داخلی

پمپ غلیظ کش داخلی یکی از پمپ‌های قدرتمند است که برای جابجایی مواد با غلظت و چسبندگی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ داخلی توانایی انتقال مواد با غلظت پایین و رقیق را ندارد؛ مگر اینکه حجم و فشار آنها زیاد باشد. استفاده از پمپ غلیظ کش داخلی به دلیل ساختار ساده اما قدرت زیاد در صنایع مختلف بسیار متداول است. همچنین از آنجایی که این پمپ عملکرد دو سویه دارد و هزینه نگهداری چندانی ندارد بسیار پرطرفدار است.

پمپ غلیظ کش خارجی

در پمپ غلیظ کش خارجی برخلاف نوع قبلی در خارج از بدنه آن قرار گرفته است. تفاوت در محل نصب چرخ دنده‌ها موجب افزایش سرعت و قدرت این مدل از پمپ‌های غلیظ کش شده است. با توجه به اینکه راندمان پمپ غلیظ کش خارجی برای اهداف متنوعی به کار می‌رود. این پمپ‌ها به منظور انتقال سریع مواد ساخته شده است و عمر بالایی دارد. این پمپ مواد مختلف را با قدرت بالا منتقل می‌کند و قابلیت جابجایی انواع مایعات با غلظت متفاوت را دارد.

خرید پمپ غلیظ کش

پمپ غلیظ کش بر خلاف پمپ وکیوم علی رغم قدرت بالایی که دارد به منظور انتقال مایعات با غلظت بالا به کار می‌رود و نمی‌تواند گاز و هوا را جابجا کند. برای خرید پمپ غلیظ کش باید به محل استفاده و کاربرد اصلی پمپ غلیظ کش توجه کنید. توصیه می‌شود برای خرید پمپ غلیظ کش با کارشناسان مجرب مشورت کنید تا بهترین خرید را تجربه کنید. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت پمپ وکیوم و پمپ غلیظ کش و کسب مشاوره رایگان با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *