مقالات

بهترین موتور گیربکس آسانسور✔️ویژگی‌های بهترین موتور آسانسور

بهترین موتور گیربکس آسانسور

انتخاب بهترین موتور گیربکس آسانسور یکی از چالش های سازندگان و صاحبان ساختمان ها است. برای آن که آسانسور به خوبی کار کند، نیاز به یک موتور قوی دارد. عملکرد مناسب آسانسور می تواند تضمین کننده امنیت جانی و سلامت افراد باشد. در بازار ایران می توانید انواع موتورهای ایرانی و خارجی باکیفیت و مرغوب را پیدا کنید. هر یک از این موتورها دارای ویژگی های متنوعی هستند که باعث تمایز در عملکرد آن‌ها می شود. معمولاً در ساختمان هایی که بیشتر از چهار طبقه دارند، از آسانسورهای کششی استفاده می شود. تجهیزات در این نوع آسانسورها در بالای شفت یا دیوار نصب می شود و نیازی به اشغال فضای پشت بام ندارند. اگر به دنبال بهترین موتور آسانسور هستید، باید انواعی را انتخاب کنید که دارای طراحی های بدون دنده هستند و نیازی به اتاق ماشین ندارند. در ادامه قصد داریم بهترین انواع موتور ساختمان را بررسی کنیم. برای آشنایی با برندهای ایرانی و خارجی موتورهای ساختمان، همراه ما باشید.

ویژگی های بهترین موتور گیربکس آسانسور چیست؟

موتور بخش مهمی از یک آسانسور را تشکیل می دهد. وظیفه موتورها در آسانسور تأمین نیروی لازم برای جا به جایی است. انواع موتورهای ایرانی و خارجی بسیاری در بازار وجود دارند. قیمت این تجهیزات با توجه به قدرت، مقاومت و کیفیت آن‌ها تعیین می شود. تمامی موتورهای آسانسور در دو دسته کلی قرار می گیرند که عبارت اند از :

· موتور گیربکسی
موتورهای گیربکسی معمولاً حجم بزرگی دارند. این تجهیزات دارای قدرت کم اما سرعت چرخش بالایی هستند. فرآیند حرکت در موتور گیربکسی با استفاده از یک قرقره صورت می گیرد. زمانی که نیرو محرک از موتور به قرقره انتقال می باید، موتور در سیم پیچ شروع به چرخش می کند. این فرآیند باعث چرخش گیربکس و سپس دنده های گیربکس می شود. در نهایت نیز فلکه گیربکس حرکت کرده و باعث بالا رفتن سیم بکسل بالابر می شود. به این ترتیب، موتور گیربکسی حرکت می کند. از جمله تجهیزات با کیفیت که می توانید برای آسانسور خود تهیه کنید، گیربکس sew است. این گیربکس ها ترکیبی از یک الکتروموتور و یک گیربکس هستند.

· موتور گیرلس
موتورهای گیرلس معمولاً فرآیند ساده تری دارند. این موتورها دارای حجم کوچکی بوده و آسان تر نصب می شوند. صدای موتور گیرلس بسیار کمتر از موتورهای گیربکسی است. زیرا این موتورها دور این موتورها 150 دور در دقیقه است. این تجهیزات مصرف برق زیادی دارند اما بازدهی بالایی داشته و به روغن کاری نیازی ندارند. معمولاً بهترین انواع موتور گیرلس، شروع و توقف آرام و نرمی دارند. از همین رو، تجربه جا به جایی مطمئنی را فراهم می کنند. از دیگر مزایای موتورهای گیرلس می توان به عدم نیاز به موتور خانه و طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد.

بهترین موتور گیربکس آسانسور در بازار ایران

امروزه می توانید انواع موتورهای گیربکس ایرانی را از بازار تهیه نمایید. این موتورها توسط برندهای مختلف داخلی تولید می شوند. از همین رو، کیفیت متفاوتی داشته و دارای ویژگی های متمایزی هستند. از جمله بهترین برندهای موتور گیربکس ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • موتور آسانسور یاران
    شرکت رایان از جمله بزرگ‌ترین تولیدکنندگان داخلی موتور گیربکس است. محصولات تولیدی در این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با شرایط منطقه ای محیطی سازگار هستند.
  • موتور آسانسور پرگاس
    شرکت تولیدی پرگاس در سال های اخیر توانسته به خوبی در بازار داخلی جای خود را پیدا کند. شما می توانید با خرید موتور گیربکس از این شرکت، 15 سال خدمات پس از فروش دریافت کنید.
  • اوج رسان تبریز
    شرکت تولیدی اوج رسان تبریز کار خود را از سال 1382 در زمینه تولید تجهیزات آسانسور آغاز کرده است. این شرکت تولید کننده بهترین موتور گیربکس و تجهیزات صنعتی به شمار می آید.
  • موتور گیربکس بالابان
    گروه صنعتی بالابان، محصولاتی با کیفیت را با قیمتی مقرون به صرفه و رقابتی به مشتریان خود عرضه می کند. این شرکت از سال 1390 شروع به تولید تجهیزات آسانسور کرده و دارای خدمات پس از فروش مناسبی است.
  • موتور الکو
    شرکت صنعتی الکو در بهمن ماه سال 1393 موفق به دریافت گواهی نامه ISO 9001 و CE اتحادیه اروپا شد و . و گواهینامه های۱۸۰۰۰ و ۱۴۰۰۰ را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. موتورهای تولیدی این برند دارای توان ۵.۵ ،۶.۱، ۷.۳ و ۹.۲ کیلو وات هستند.
  • شرکت دانش فراز
    شرکت دانش فراز از جمله بهترین برندهای تولید تجهیزات آسانسور به شمار می آید. این شرکت بهترین موتور گیربکس را با کیفیت مناسب تولید کرده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

بهترین موتور گیربکس خارجی

کشورهای تولید کننده بهترین موتور گیربکس خارجی شامل ایتالیا، ترکیه، آلمان و چین می شوند. تجهیزات تولیدی در این برندها دارای کیفیت مناسبی هستند. با این حال، قیمت موتور گیربکس خارجی نسبت به مدل های ایرانی بالاتر است. از برندهای تولید کننده موتور گیربکس خارجی به شرح زیر هستند :

موتور آسانسور ایتالیایی

کشور ایتالیا بهترین شرکت های تولید کننده موتور گیربکس را در خود جای داده است. محصولات این شرکت ها دارای طول عمر و کیفیت بسیار بالایی هستند و از طراحی های منحصر به فردی برخوردارند. از جمله بهترین شرکت های ایتالیایی تولید کننده موتور گیربکس عبارت اند از :

  1.  موتور گیربکس آلبرتو ساسی
  2.  موتور گیربکس سیکور ایتالیا
  3.  موتور گیربکس MGT ایتالیا
  4.  موتور گیربکس ایتال ایتالیا
  5.  موتور گیربکس مونتاناری ایتالیا
  6.  موتور گیربکس فیا ایتالیا
  7.  موتور گیربکس جم ایتالیا

موتور آسانسور آلمانی

شرکت های صنعتی آلمانی نیز محصولات بسیار باکیفیت را در سطح جهان تولید می کنند. از برندهای مطرح آلمانی تولید کننده موتور گیربکس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • موتور گیرلس زیلابگ آلمان
  •  موتور گیرلس ویتور

موتور آسانسور ترکیه ای

موتور گیربکس آکیش ترکیه از جمله بهترین موتور گیربکس ها در دنیا به شمار می رود. شما می توانید محصولات تولید شده توسط این برند را در همه مدل ها و با رنج قیمتی متنوع در بازار ایران پیدا کنید.

موتور آسانسور چینی

استفاده از موتورهای چینی در ایران رو به افزایش است. شرکت های چینی، محصولات با کیفیتی را با قیمتی پایین تر از سایر شرکت های خارجی عرضه می کنند. از جمله بهترین برندهای چینی تولید کننده موتور گیربکس می توان به موارد زیر اشاره کرد

  •  برند بلولایت
  •  ژیندا
  •  سیتور
  •  امگا
  •  ماتو درایو

آسانسور با موتور گیربکس یا موتور گیرلس؟

برای آن که بتوانید بهترین موتور گیربکس را تهیه کنید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. اصلی ترین عوامل تعیین کننده نوع و قیمت موتور آسانسور، ظرفیت مورد نیاز، جمعیت ساکنین، تعداد توقف و تعداد طبقات ساختمان است. موتورهای گیربکس وگیرلس هر کدام نیازمند مقدار فضای متفاوتی هستند. شما باید فضای لحاظ شده در ساختمان برای آسانسور را در نظر بگیرید، سپس اقدام به تهیه موتور مناسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *