خبر

پمپ وکیوم صنعتی

پمپ وکیوم

کدام نوع پمپ وکیوم صنعتی برای کاربرد من مناسب است؟ پمپ وکیوم اخیراً از نظر قابلیت اطمینان، عملکرد و اقتصاد انرژی پیشرفت قابل توجهی داشته اند.

برای انتخاب بهترین نوع تجهیزات برای برنامه خود ، در اینجا مختصرا از اصول عملیاتی و تحولات جاری در چهار دسته اصلی پمپ وکیوم صنعتی آورده شده است

Rotary vanپمپ وکیوم

این فن آوری آزمایش شده با بهره گیری از اصل ساده نیروی گریز از مرکز بر روی یک روتور سوار بر هوا با تیغه های متحرک قابل جابجایی در معرض میزبان نوآوری های طراحی جهت بهبود عملکرد و کاهش کل هزینه های عملیاتی است.

در مقایسه با نسل های قبلی، تقاضای برق با همان حجم در حال حاضر حدود 15 درصد کمتر است. به طور کلی، آخرین واحدها فشرده تر هستند و سطح لرزش 3 تا 5 دسی بل (A) ساکت تر از مدل های قبلی خود است.

قابلیت اطمینان این ماشین های همه جا به ساخت اولیه، استحکام و حفظ روغن مناسب آنها در کلیه فشارهای عملیاتی مربوط می شود.

در جدیدترین طرح ها، پمپ ها کانال های تزریق داخلی را در خود جای داده اند. این باعث کاهش تعداد واشر و میزان لوله کشی خارجی مورد نیاز می شود.

پمپ وکیوم پره ای روتاری با فشار حداکثر بین 1/0 تا 5/5 مگا، برای بسته بندی، نجاری، پلاستیک، کاغذ و چاپ، جابجایی مواد و سایر برنامه های درخواستی مناسب هستند.

پمپ وکیوم حلقه مایع

خلاء حلقه مایع به عنوان فن آوری بهینه برای تحمل بارهای شدید بخار و پمپاژ گازهای خیس یا خشک با تحمل زیاد برای انتقال مایعات در نظر گرفته می شود، به خصوص در فرآیندهای چگالشی مانند تقطیر، خشک کردن و وظایف تبخیر کننده. پمپ های یک مرحله ای دارای راندمان بسیار مناسبی بالای 200 mbar هستند و برای کاربردهای فرایند عمومی مانند تصفیه و آبگیری ، پمپ تخلیه یا تخلیه ایده آل هستند

پمپ وکیوم پنجه خشک

پمپ وکیوم پنجه خشک این مزیت را دارند که هیچگونه روغن کاری در محفظه پمپاژ اصلی وجود ندارد و این امر احتمال بروز هرگونه آلودگی در روند کاربرد را از بین می برد.

این نوع پمپ وکیوم از دو روتور به شکل پنجه در جهات مخالف کار می کنند که به یکدیگر یا محفظه پمپ لمس نمی کنند. این باعث می شود آنها عملاً از پوشیدن خلاص شوند.

آنها همچنین در میان بی صدا ترین فن آوری های خلاء هستند. که در یک طیف گسترده ای از برنامه های پمپاژ خشک، از خطوط بسته بندی، نوار نقاله های پنوماتیک و سیستم های بستن دستگاه های CNC، گرفته تا ماشین های قالب ریزی، فرآیندهای خشک کردن و سیستم های خلاء مرکزی، به یک فضای کاری قابل قبول کمک می کند.

در نسخه های دو مرحله ای، دو محفظه پمپ هماهنگ به صورت سری کار می کنند تا در فشارهای عملیاتی زیر 200 مگابایت و کارآیی در کارهایی با فرآیند مداوم مانند خشک کردن ، جداسازی اگزوز و بازیابی حلال عملکرد خوبی داشته باشند.

جریان های پمپ وکیوم پنجه خشک بین 65 تا 1230 متر مکعب در ساعت متغیر است و واحدها معمولاً دارای خلاء نهایی 140mbar هستند. برخی از آخرین پمپ های موجود در بازار می توانند به 50mbar برسند.

پمپ وکیوم پیچ دوار

پمپ های چرخشی پیچ بر اساس فن آوری پیچ ثابت شده کمپرسور ساخته شده اند و سطح عملکرد قابل توجهی بالاتر و کاهش تولید ، نویز و گرما در مقایسه با پمپ وکیوم روغنی و خشک شده معمولی را کاهش می دهند.

با استفاده از درایو سرعت متغیر، می توان تولید خلاء را دقیقاً مطابق با تقاضای فرایند تنظیم کرد. هنگام نصب به عنوان بخشی از سیستم خلاء مرکزی، مصرف انرژی تا 50 درصد کاهش می یابد.

با حداکثر سرعت جریان در منطقه 5004 متر مکعب در ساعت ، آنها مخصوصاً برای کاربران بزرگ خلاء صنعتی در صنایع بسته بندی شیشه، پلاستیک، کنسرو و مواد غذایی مناسب هستند.

این فناوری برای صنایع خاص طراحی شده است و بهینه سازی شده است تا در 400 مگابایت و زیر آن را انجام دهد. در فشارهای عملیاتی بالاتر از آن، و در برخی از برنامه های کاربردی، انواع دیگر فناوری پمپ وکیوم ممکن است مناسب تر باشند.

به عنوان مثال، یک پمپ پنجه خشک در یک خط انتقال در یک محیط عامل خشن ، یا یک پمپ حلقه مایع که آب اضافی در آن وجود دارد، یا یک پمپ پرتاب روغنی تزریق شده در برنامه های کاربردی با استفاده کوچکتر.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *