خبر

مشخصات پمپ وکیوم

مشخصات پمپ وکیوم

پمپ وکیوم شامل پروانه ای است که به طور غیر عادی با صفحه ها (lamellas) نصب می شود که با نیروی گریز از مرکز بر روی دیواره ها فشرده می شوند و در نتیجه مهر و موم می کنند. با چرخش پروانه ، اندازه هر محفظه متفاوت است. با بزرگتر شدن محفظه، هوای موجود در آن منبسط می شود و فشار کاهش می یابد و در نتیجه خلاء جزئی ایجاد می شود. هوا از طریق ورودی وارد می شود، از طریق خروجی فشرده می شود و بیرون می رود. در این مطلب مشخصات پمپ وکیوم را بررسی می کنیم.

برای خرید پمپ وکیوم می توانید وارد لینک شوید. در صورت نیاز به مشاوره و یا استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پمپ ها به دلیل ضریب فشرده سازی زیاد ، خلاء بسیار بالایی را تولید می کنند و با توجه به نوع، از ظرفیت مکش بسیار بالایی برخوردار هستند.

مزایا و مشخصات پمپ وکیوم

خلاء بالا با حجم تخلیه بالا

تولید خلاء مرکزی

کاربردهای پمپ وکیوم

به عنوان تولید خلاء مرکزی در سیستم های انتقال آبگیر

در سیستم های انتقال خلاء دستی

در دستگاه های بسته بندی

ما بین سه نوع اصلی پمپ های وکیوم تفاوت قائل می شویم:

پمپ های خشک

پمپ های وکیوم جهانی که به کمی تعمیر نیاز دارند.

به طور عمده به عنوان ژنراتور خلاء مرکزی در سیستم های بزرگ برای کار با قطعات کار محکم هوا استفاده می شود

پمپ های روغن کاری شده

پمپ وکیوم با سطح خلا بسیار بسیار بالا (خلاء تا 95٪)

مورد استفاده در سیستم های هندلینگ با تأکید بر سر و صدای کم و نگهداری کم و همچنین خلاء بالا برای دست زدن به قطعات کاری هوایی

پمپ های  آبی

پمپ وکیوم که برای کار با قطعات محکم هوا نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد.

بخصوص در مناطقی که تقاضای زیادی در هوای محیط دارند (مثلا بسته بندی در صنایع غذایی) استفاده می شود.

انواع پمپ های وکیوم بر اساس عملکرد

وکیوم ابزاری است که در طیف گسترده ای از فرآیندهای تولید صنعتی از جمله بسته بندی ، بطری ، خشک کردن ، دفع گاز و… مورد استفاده قرار می گیرند. از پمپ وکیوم صنعتی برای ایجاد ، بهبود و حفظ خلاء در این فرآیندها استفاده می شود. انواع مختلفی از فناوری های خلاء صنعتی در دسترس هستند. انواع آن به قرار زیر می باشد:

پمپ های انتقال گاز

پمپ های انتقال دهنده ، مولکول های گازی را از طریق تبادل حرکت (عمل جنبشی) یا تغییر مکانی مثبت انتقال می دهند. همان تعداد مولکول های گازی که وارد آن می شوند از پمپ تخلیه می شوند و هنگام بیرون کشیدن گاز کمی بالاتر از فشار اتمسفر است. نسبت تراکم ، نسبت فشار اگزوز (خروجی) به کمترین فشار بدست آمده (ورودی) است.

پمپ های انتقال جنبشی

پمپ های انتقال جنبشی از تیغه های پر سرعت یا بخار معرفی شده برای هدایت گاز به سمت خروجی استفاده می کنند و روی اصل انتقال حرکت کار می کنند. این نوع پمپ ها در فشارهای کم می توانند به نسبت فشار کمتری برسند اما به طور معمول حجم آب بندی نشده ای دارند.

پمپ تغییر مکانی مثبت

پمپ هایی که با به دام انداختن مکانیکی حجم گاز و انتقال آن از طریق پمپ کار می کنند، به عنوان پمپ های تغییر مکانی مثبت شناخته می شوند. غالباً در چند مرحله بر روی یک محور محرک تک طراحی می شود، حجم جدا شده با فشار بیشتر به حجم کمتری فشرده می شود و در نهایت گاز فشرده شده به جو یا پمپ بعدی منتقل می شود. برای تأمین خلا بیشتر و سرعت جریان ، از دو پمپ انتقال اغلب به صورت سری استفاده می شود.

پمپ ورودی

پمپ هایی که مولکول های گازی را روی سطوح درون سیستم خلاء ضبط می کنند با کمال تعجب به عنوان پمپ های ضبط شناخته می شوند. این پمپ ها با سرعت جریان کمتری نسبت به پمپ های وکیوم مانند پمپ های انتقال کار می کنند ، اما می توانند خلاء بسیار بالایی را ایجاد کنند ، تا Torr12-10 . پمپ های ضبط با استفاده از تراکم کرایوژنیک (برودتی)، واکنش یونی یا واکنش شیمیایی عمل می کنند و هیچ قسمت متحرک ندارند ، بنابراین خلاء عاری از روغن ایجاد می کنند.

آن دسته از پمپ های ورودی که با استفاده از واکنش های شیمیایی کار می کنند ، بسیار مؤثر عمل می کنند زیرا معمولا در داخل ظرف که در آن خلاء لازم است ، قرار می گیرند. مولکول های هوا یک فیلم نازک ایجاد می کنند ، زیرا عملکرد پمپ ها باعث ایجاد واکنش شیمیایی به سطوح داخلی پمپ می شوند. از پمپ های ورودی به همراه پمپ های وکیوم جابجایی مثبت و پمپ های وکیوم انتقال نیرو برای ایجاد خلاء فوق العاده بالا استفاده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *