مقالات

راهنمای تعیین اینورتر سه فاز برای موتور

اینورتر-سه-فاز-در-تابلو-کنترل

اینورتر سه فاز یکی از انواع مبدل های صنعتی در حوزه راه اندازی و کنترل موتورهای الکتریکی  است که همچون سایر انواع اینورتر، جریان برق مستقیم(DC) را به جریان متناوب(AC) تبدیل می کند. در صنایع بزرگ و پیشرفته که اغلب بارهای بزرگ و جابجایی های سنگین با موتورهای الکتریکی سه فاز انجام می شود، باید از اینورتر سه فاز استفاده کرد. هامر صنعت با فروش اینورتر به صورت اینترنتی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی است. برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینورتر-سه-فاز-در-تابلو-کنترل

با توجه به اهمیت کنترل سرعت الکتروموتورهای سه فاز، جریان راه اندازی زیاد آنها و پرمصرف بودنشان که هم به شبکه برق فشار می آورد و هم هزینه های زیادی را بر دوش مصرف کننده تحمیل می کند، استفاده از دستگاهی که بتواند این مشکلات را برطرف کند و امکانات کنترلی مناسبی برای بهره گیری بهینه از موتورهای صنعتی فراهم کند، کاملا توجیه پذیر است. اینورتر سه فاز با اعمال تغییرات در فرکانس و ولتاژ برق، امکان کنترل دور موتور را فراهم می کند و همچنین با استفاده از خازن، موجب کاهش مصرف بار راکتیو موتور از شبکه و در نتیجه کاهش مصرف برق و صرفه جویی در هزینه می شود.

شمای-سیم-بندی-اینورتر-و-موتور-در-شبکه--سه-فاز

اینورتر سه فاز مناسب را چطور انتخاب کنیم؟

برای انتخاب اینورتر سه فاز مناسب، بایستی دید روشنی از بار مصرفی موتور، نیازهای کنترلی از قبیل سرعت، زمان بندی حرکت، گشتاور و توان در موتور و همچنین امکانات و ویژگی های اینورتر مورد نظر داشته باشید. تطابق نیازهای پروژه با امکانات اینورتر به راحتی شما را به بهترین انتخاب می رساند. در نظر داشته باشید که آیا اینورتر به تنهایی کنترل سیستم را بر عهده خواهد داشت یا باید در ارتباط با دیگر اجزای سیستم کنترل از قبیل پی ال سی، کامپیوتر صنعتی و اپلیکیشن های برنامه نویسی شده باشد. بدیهی است اینورتری که توانایی برقراری ارتباط و هماهنگی با دیگر اجزای اتوماسیون را داشته باشد، قیمت بیشتری دارد. اطلاعات فنی مندرج در پلاک موتور و نحوه اتصال سیم ها در راه اندازی در تخمین جریان و توان مورد نیاز اینورتر تاثیرگذار است. هرچه جزییات بیشتری از پروژه در دست باشد انتخاب اینورتر سه فاز ساده تر و بهینه خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *