مقالات

چگونه از یک دستگاه پمپ وکیوم روغنی استفاده کنیم

پمپ-وکیوم-راه-اندازی

چگونه از یک دستگاه پمپ وکیوم روغنی استفاده کنیم

مراحل راه اندازی پمپ وکیوم :

برای استفاده از یک پمپ وکیوم روغنی ابتدا باید مواردی بررسی و نکاتی رعایت شود تا پمپ وکیوم عملکرد دقیق و مناسبی را داشته باشد. با رعایت نکات و راه اندازی صحیح پمپ وکیوم روغنی ، طول عمر و عملکرد مناسب پمپ وکیوم خود را تا حدودی تضمین می نمایید.

ما در این مقاله سعی داریم نکات و مواردی را که برای راه اندازی صحیح یک پمپ وکیوم روغنی باید رعایت شود خدمت کاربران گرامی به اختصار توضیح دهیم.

1) در ابتدا دستگاه پمپ وکیوم خود را تنظیم کنید. برای تنظیم دستگاه خود ابتدا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله ی اول : ابتدا مخزن روغن پمپ وکیوم خود را پر کنید. قبل از استفاده از دستگاه پمپ وکیوم روغنی اطمینان حاصل بفرمایید که مخزن از روغن پر است. روغن را تا خطی که در معمولا در مخزن مشخص شده است بریزید.

قبل از ریختن روغن اطمینان حاصل بفرمایید که حتما از روغن مخصوص پمپ وکیوم استفاده بفرمایید. استفاده از روغن های مکانیکی دیگر کیفیت و عملکرد خلاء شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

مرحله ی دوم : گیج را به دستگاه متصل نمایید. شما به یک دستگاه گیج یا فشار سنج نیاز دارید تا هم به میزان وکیوم و هم به میزان فشار دسترسی داشته باشید. گیج و شلنگ آبی به فشار کم و گیج و شلنگ قرمز به فشار بالا باید متصل شوند. شلنگ زرد نیز مابین این دو در وسط قرار می گیرد.

اطمینان حاصل فرمایید که اتصالات محکم متصل شده اند.

مرحله سوم : دریچه چند منظوره را باز کنید.

2) ایجاد خلاء :

مرحله ی اول : پمپ خود را روشن کنید تا شروع به کار کند. پس از اطمینان از صحت اتصالات دستگاه خود را به وسیله ی دکمه سوییچ روشن کنید. پس از روشن شدن دستگاه ، شما باید صدای راه اندازی وکیوم را بشنوید.

مرحله ی دوم : سوپاپ های کناری گیج را باز کنید. در هنگامی که دستگاه شما روشن است سوپاپ های گیج که در کنار آن قرار دارد اجازه می دهید تا دستگاه هوا را از سیستم خارج کند.

اگر از چگونگی باز کردن سوپاپ ها اطمینان ندارید به دفترچه ی راهنما مراجعه نمایید.

مرحله ی سوم : اجازه دهید دستگاه به مدت 15 الی 30 دقیقه کار کند. زمانی که دستگاه شما در مدت زمان کامل 15 الی 30 دقیقه به طور کامل راه اندازی شود ، هوا کاملا از دستگاه شما خارج می شود.

در آخر نکته ی اساسی و مهم در رابطه با راه اندازی دستگاه پمپ وکیوم روغنی مطالعه ی دقیق دفترچه ی  راهنما می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *