مقالات

اینورتر و کاربرد آن

اینورتر و کاربرد آن

در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که اینورتر چیست ، عملکرد آن چگونه است ، ساختار آن چگونه است ، اصل عملکرد آن چیست و انواع اصلی اینورترها در متداول ترین شرایط و نیازها چگونه مورد استفاده قرار می گیرند.

به کمک نمودارهای مصور ساده AC  و DC ، به بسیاری از زمینه های کاربردی این وسیله الکترونیکی مهم آگاهی پیدا می کیند ؛ شما همچنین می توانید نمودار سیم کشی برای ساخت اینورتر موج مربع و نکات کاربردی زیادی را پیدا کنید تا بتوانید خریدی ایمن ، آگاهانه و ماندگار داشته باشید.

فروش اینورتر توسط شرکت هامر صنعت به صورت اینترنتی بوده و شما عزیزان می توانید قبل از خرید با کارشناسان ما تماس گرفته و از قیمت محصولات مطلع شوید.

اینورتر چیست و چرا دستگاه مهمی در صنعت محسوب می شود؟

اینورتر یک وسیله ی الکترونیکی می باشد که قادر است جریان نامی موتور را به جریان متناوب در یک ولتاژ و فرکانس معین تبدیل کند. به عنوان مثال ، اگر ما مجبور به تهیه یک لوازم خانگی شویم که در جریان متناوب 230 ولت در AC ( فرکانس 50 هرتز ) کار کند اما این توان در دسترس نباشد ، ما می توانیم با استفاده از برق (DC) اینورتری مانند 12 ولت را برق دهیم. بنابراین استفاده از آن برای تامین انرژی توسط DC  ضروری است مانند دستگاه های برقی که در AC  کار می کنند.

اینورترها در سیستم های فتوولتایک مستقل و برای تامین انرژی دستگاه های برقی جدا شده ، کلبه های کوهستانی ، کمپرهای ون و قایق ها و همچنین در سیستم های فتوولتایک متصل به شبکه استفاده می شوند تا جریان نامی موتور تولید شده توسط نیروگاه به طور مستقیم در توزیع شبکه برق وارد شوند.

اینورترها در بسیاری از کاربردهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند ، از UPS گرفته تا موتورهای برقی ، از تعویض منبع تغذیه تا روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند. اصطلاح اینورتر نیز به گروه اینورتر یکسو کننده اشاره دارد ، با استفاده از جریان متناوب و برای تغییر ولتاژ و فرکانس ، جریان نامی موتور خروجی در عملکرد ولتاژ ورودی استفاده می شود. ( به عنوان مثال : برای تغذیه منبع ماشین های عامل )

جریان AC یکی از محبوب ترین اینورترها است که برای تهیه ی برق مورد استفاده قرار می گیرد که سه نوع هستند:

1- اینورتر موج مربع ( مناسب برای بارهای کاملا مقاوم )

2- اینورتر موج سینوسی اصلاح شده ( مناسب برای بارهای مقاومتی و خازنی با بارهای القایی که می تواند صدا ایجاد کند ).

3- اینورترهای موجب خالص سینوسی ( مناسب برای انواع بارها زیرا آن ها موج های سینوسی را برابر با شبکه برق خانگی تولید می کنند ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *