مقالات

الکتروموتور تک فاز چند سرعته و ویژگی های آن

الکتروموتور های جریان متاوب تک فاز ، به خاطر کاربردهای مختلف آن ممکن است برای چند دور (سرعت) طراحی شوند. تغییر دور در این الکتروموتور ها با تغییر ولتاژ ، یا تغییر قطب ها امکان پذیر است. در موتورهای کم قدرت مانند موتورهای پنکه تغییر دور با تغییر ولتاژ انجام می گیرد. در موتور های با قدرت بالا تغییر دور با تغییر قطب ها انجام می شود.

در تغییر قطب ها به منظور تغییر دور ، هر سیم پیچ در دور مورد نظر ، سیم پیچ استارت مخصوص به خود دارد و بر اساس سیم پیچ قدرت ، دور مورد نظر طراحی و با 90 درجه اختلاف فاز با آن در داخل شیار ها قرار می گیرد. بنابراین هر دور از الکتروموتور تک فاز چند سرعته به سیم پیچ استارت مخصوص خودش نیاز دارد.

در بعضی از الکتروموتور ها مانند موتور های کولر ، باری کاهش تعداد سیم پیچ های استارت ، از یک کلید تبدیل استفاده شده است که سیم پیچ استارت مربوط به دور کند را حذف کرده اند و توسط کلید تبدیل ابتدا در هر وضع فرمان موتور ، با دور تند راه اندازی می شود. سپس کلید تبدیل وضعیت خواسته شده را در کارکرد موتور انتخاب می کند. بدین طریق از یک سیم پیچ استارت صرفه جویی شده است.

فروش الکتروموتور AC توسط شرکت هامر صنعت به صورت اینترنتی بوده و شما عزیزان می توانید قبل از خرید با کارشناسان ما تماس گرفته و از قیمت محصولات مطلع شوید.

سیم پیچ استارت الکتروموتور تک فاز بر اساس سیم پیچ اصلی دور زیاد طرح می شود و همواره در هنگام کار این سیم پیچ با توجه به سیم پیچ دور زیاد راه اندازی می شود و سپس در 75 درصد دور نامی توسط کلید های گریز از مرکز از سیستم خارج می شود و هنگام کار کلید تبدیل وضعیت کار موتور را تعیین می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 نظر در “الکتروموتور تک فاز چند سرعته و ویژگی های آن

  1. علی دقیق گفت:

    سلام دقیق هستم رشته قدرت ارزیابی بنده از شما مثبت می‌باشد

    1. manager گفت:

      سپاس از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *