مقالات

آشنایی با اینورتر در صنعت

اینورتر-در-ابعاد-و-ویژگی-های-متنوع

اینورتر در لغت یعنی تبدیل گر و در صنعت به دستگاهی گفته می شود که جریان برق مستقیم(DC) را به جریان برق متناوب(AC) تبدیل می کند و در کنار این، می تواند پارامترهای ولتاژ، توان و فرکانس از برق شبکه را به دلخواه البته در بازه ای مجاز، تغییر دهد. تغییر مقدار پارامترهای یاد شده، موجب امکان کنترل بهتر و افزایش بهره وری در ماشین آلات و سیستم های صنعتی می شود. امکانات و مزایای مهم اینورتر عبارتند از:

کنترل دور(سرعت) الکتروموتور و ثابت نگه داشتن گشتاور، حفاظت از موتور در برابر اضافه ولتاژ، کاهش جریان راه اندازی موتور، تبدیل راستگرد-چپگرد در جهت چرخش موتور، امکان استاپ و استارت کردن الکتروموتور بدون تغییر در منبع برق اصلی و افزایش عمر مفید موتور با کاهش استهلاک مکانیکی موتور.

هامر صنعت با فروش اینورتر به صورت اینترنتی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است.

اینورتر-در-ابعاد-و-ویژگی-های-متنوع

چرا اینورتر تجهیزی ضروری در صنعت است؟

یکی از مهم ترین مزایای اینورتر، صرفه جویی چشمگیر در مصرف انرژی است. شاید بپرسید چگونه؟ در ادامه با اطلاعات فنی که ارائه می شود پاسخ را خواهید دانست.

الکتروموتورها در لحظه راه اندازی، جریان زیادی، گاهی تا هشت برابر جریان نامی، استفاده می کنند. این موضوع موجب می شود علاوه بر فشار لحظه ای به شبکه برق، در طول مدت کارکرد موتور، جریانی به مراتب بیشتر از جریان واقعی مورد نیاز از شبکه گرفته شود. از سوی دیگر بار راکتیو موتور روی شبکه باعث افزایش جریان کشی از شبکه می شود. اینورتر با کاهش جریان راه اندازی و همچنین تنظیم جریان مورد نیاز با توجه با بار موتور، به وضوح جریان کمتری از شبکه می کشد. همچنین بانک خازنی موجود در اینورتر، بار راکتیو را تامین می کند و موتور از شبکه فقط بار اکتیو می کشد. مجموعه این کارها موجب کاهش چشمگیر مصرف به ویژه در دراز مدت می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت پمپ وکیوم + راهنمای خرید و اطلاعات کافی

راه-اندازی-موتور-با-اینورتر

کاربرد

از اینورتر در تامین برق متناوب از منابع برق مستقیم مانند باتری و پنل خورشیدی، سیستم های تامین برق اضطراری، راه اندازی ماشین های برقی، پمپ ها، فن ها، انواع گوناگون بالابر، جرثقیل و آسانسور، ماشین آلات صنعتی استفاده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *