مقالات

مزایای استفاده از اینورتر

مزایای استفاده از اینورتر

در این مطلب مزایای استفاده از اینورتر را برای شما شرح می دهیم. ابتدا برای شما عزیزان عبارت ایونرتر را در چند سطر به طور خلاصه تعریف می کنیم سپس مزایای این دستگاه را برای شما شرح می دهیم.

فروش اینورتر توسط شرکت هامریار صنعت به صورت اینترنتی صورت می گیرد، قبل از خرید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از قیمت محصولات مطلع شوید.

اینورتر چه دستگاهی می باشد؟

اگر بخواهیم تعریفی برای این دستگاه بیان کنیم به این گونه تعریف می شود که این دستگاه در واقع یک تجهیزات الکترونیکی می باشد که جریانی را به جریان دیگر تبدیل می نماید.جریانی نامی در این دستگاه به جریان متناوب تبدیل می شود که این عملکرد خود یکی از مزایای استفاده از اینورتر می باشد.

اگر بخواهیم مفهوم این عبارت را برای شما تعریف کنیم ابتدا آن را با شرح یک مثال تعریف می کنیم.

اگر ما بخواهیم یک تجهیزات الکترونیکی را که در جریان متناوب 230 ولت کار می کند را به برق شهری متصل کنیم،باید از یک اینورتر استفاده نماییم.باید از نوع اینورتر 12 ولت برای استفاده از این کار استفاده می کنیم.بر طبق این بیان استفاده از این تجهیزات برای ما برای برقراری انرژی DC مورد اهمیت می باشد.

دسته بندی اینورتر

شرکت های سازنده این تجهیزات بسیار فراوان می باشند.اما کارایی همه ی آن ها یکسان می باشند.اینورتر ها معمولا به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • اینورترهای تک فاز
  • اینورترهای سه فاز

این تجهیزات در سیستم های فتوولتایک به طور مستقل موجود می باشند و برای ایجاد انرژی دستگاه های برقی جدا شده،قایق ها،کمپرهای ون در یک شبکه استفاده می شوند.

این نوع دستگاه ها معمولا به جریان ac به سه دسته تقسیم می شوند:

  • موج مربعی
  • سینوسی اصلاح شده
  • موجب خالص سینوسی

نکات مثبت در استفاده از اینورتر

جریان راه انداز کنترل شده

کاهش اختلالات خط

توان کم تر مورد نیاز برای راه اندازی

شتاب کنترل شده

سرعت قابل تنظیم

حد گشتاور قابل تنظیم

توقف کنترل شده

ذخیره انرژی

عملکرد معکوس

حذف اجزائ مکانیکی درایو

تمام موارد فوق از مزایای استفاده از اینورتر می باشد.

بیشتر بخوانید: پمپ وکیوم روغنی چیست؟

جریان راه انداز کنترل شده :

هنگامی که یک موتور ac ایجاد می شود،برای استارت و شروع به کار کردن می بایست از 3 تا8 برابر بار وارد شده را وارد نماید.با وجود این عملکرد در گذشت زمان ممکن است سیم پیچی های این دستگاه خم شود و در نتیجه موجب داغ شدن این تجهیزات شود.برای این که این تجهیزات از این آسیب ها به دور باشند می باشند از یک اینورتر اینوت استفاده می کنیم در این صورت ولتاژ را در فرکانس صفر تنظیم کرده و سیم پیچه های این دستگاه به اصطلاح آهن ربایی می کند.در این صورت باعث افزایش عمر موتور می گردد.که خود یکی از مزایای استفاده از اینورتر می باشد.

کاهش اختلالات خط:

اکثر اوقات خرابی های ولتاژ و دامنه به سایز موتور و اندازه سیستم توزیع بستگی دارد.خرابی های ولتاژی که در جریان ایجاد می شود باعث می شود تجهیزاتی که حساس می باشند و به این سیستم متصل می باشد،با کاهش ولتاژ این تجهیزات خاموش می شوند و استفاده از اینورتر در سیستم این موتور باعث کاهش اختلالات خط می گردد.

ذخیره انرژی:

بعد از این که یک اینورتر در سیستم راه اندازی استفاده شد،این دستگاه در واقع با خود عملکرد پمپاژ و فن گریز از مرکزی را نیز ایجاد می نماید در این صورت با ایجاد این عملکرد موجب کاهش مصرف انرژی ما می شود.این امر خود مزایای استفاده از اینورتر می باشد.

عملکرد معکوس:

استفاده از این دستگاه باعث می شود در سیستم هایی که راه اندازی می شوند دیگر نیازی به راه انداز معکوس وجود نداشته باشد،زیرا فازهای خروجی به موتور میتوانند به صورت الکترونیکی و بدون هیچ وسیله مکانیکی تغییر کنند.در این صورت باعث کاهش هزینه های نگه داری و موجب کاهش فضای مورد نیاز می گردد.

در این مطلب برخی از مزایای استفاده از اینورتر را برای شما بیان کردیم.آن دسته از مواردی که ذکر کردیم برای سیستم موتوری ما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

برای خرید اینورتر و تجهیزات آن و همچنین برای بهره مند شدن از قیمت انواع اینورتر می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *