مقالات

گیربکس های هلیکالی چه وسایلی می باشند؟

گیربکس های هلیکالی چه وسایلی می باشند؟

در مقالات گذشته اطلاعاتی در مورد گیربکس های مختلف صنعتی در اختیار تان قرار دادیم.در این مطلب می خواهیم اطلاعات مهمی در مورد نحوه ی کار کرد گیربکس های هلیکالی در اختیار تان قرار دهیم امیدواریم ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

همان گونه که می دانید گیربکس های هلیکال از جمله جعبه دنده هایی می باشند که تقریبا برای ما مهم می باشند.این نوع جعبه دنده از آن جهت برای ما مهم می باشد که این نوع گیربکس ها به صورت شفت مستقیم یا Bevel Helical قرار دارند.

این نوع گیربکس از آن جهت برای ما مورد اهمیت می باشد که این نوع جعبه دنده در مقابل سایر گیربکس های حلزونی و مکعبی راندمان بیشتری دارد از این رو در صورتی که در سیستمی شما بخواهید راندمان بیشتری را داشته باشید می توانید از گیربکس های هلیکال استفاده نمایید.

 نحوه ی عملکرد گیربکس های هلیکال

ساختار این نوع جعبه دنده طوری طراحی شده است که شما تنها از  یک نوع چرخ دنده می توانید استفاده نمایید.در جعبه دنده های هلیکال معمولا قسمت های تشکیل دهنده ی شان طوری قرار گرفته اند که شما می توانید با استفاده از عملکرد این نوع چرخ دنده ها متناسب با نوع کاربرد و مقدار انتقال قدرت از این نوع تجهیزات استفاده نمایید.

این نوع جعبه دنده ها معمولا به صورت تک شفتی تولید می شوند اما در مواقعی نیز با سفارش مشتری این نوع گیربکس ها به صورت دوشفتی و عمود برهم نیز تولید می شوند.

طراحی گیربکس های هلیکال طوری واقع شده است که شما  می توانید از دو نوع محور عمود برهم استفاده نمایید.در سایر مدل های مشابه این نوع جعبه دنده ها از ماردون ها در ساخت این تجهیزات استفاده شده است اما در مدل های هلیکالی گیربکس های پینیون قرار گرفته شده است که همین امر باعث می شود در سیستمی که از این نوع جعبه دنده ها استفاده می شود با راندمان بیشتری روبرو شوید.

احتمالا تا به این جای متن اطلاعات کاملی درباره ی جعبه دنده های هلیکالی به دست آورده باشید اما در ادامه برخی از مزایا و نکات مثبت این نوع جعبه دنده ها را برای شما بیان خواهیم کرد. و برای اشنایی و استغلام قیمت گیربکس sew می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

نکات مهم گیربکس های هلیکالی

شما احتمالا نکات مثبت این نوع جعبه دنده ها را در مقابل سایرین ندانید اما موردی که این تجهیزات دارا می باشند در هنگامی که چرخش محور خروجی از محور ورودی کم تر است قدرت محور خروجی چند برابر بیشتر می شود.

جعبه دنده های هلیکالی معمولا همانند جعبه دنده های حلزونی و مکعبی به شکل فلنچ دار نیز تولید می شوند.

در موارد فلنچ دار این نوع جعبه دنده ها به صورت مستقیم با مخزن تولید توان اصطلاحا کوپل می شوند که همین امر باعث می شود شما گیربکس با تسمه پولی و چرخ زنجیر به منبع تولید توان(الکتروموتور) متصل می شوند.

مهم ترین ویژگی های گیربکس هلیکالی

شما برای خرید هر یک از گیربکس های صنعتی ابتدا می بایست هر یک از مزایا و معایب این جعبه دنده ها را در نظر بگیرید به عنوان نمونه گیربکس های هلیکالی تقریبا بی صدا و کم صدا تر از سایر انواع جعبه دنده ها می باشد.این نوع جعبه دنده طوری طراحی شده است که شما می توانید مانع برگشت پذیر شدن سیستم شوید.وجود ترمز های محور خروجی و ورودی باعث می شود شما دیگر شاهد عمل برگشت پذیر بودن سیستم ها نشوید.

این نوع گیربکس های هلیکالی معمولا در صنایع مختلف و برای کار های مختلفی قابل استفاده می باشند.جعبه دنده های هلیکالی معمولا در صنایع سیمان،پلاستیک،چوب ، معدنی ،آشامیدنی و ….. مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید گیربکس های هلیکالی و الکتروموتور تک فاز می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *