مقالات

کاربرد پمپ وکیوم در صنعت بسته بندی

کاربرد پمپ وکیوم در صنعت بسته بندی

همانطور که در مطالب گذشته استفاده از پمپ وکیوم در صنعت را بیان کردیم،این گونه پمپ ها  باعث ایجاد محیط خلا می شود در صنایع مختلفی کاربرد دارد.کاربرد پمپ وکیوم در صنعت بسته بندی در انواع و اقلام محصولات انجام می شود.در اکثر مشاغل برای بسته بندی کردن محصولات از پمپ های وکیوم خلا دار استفاده می شود.استفاده از پمپ های وکیوم در این نوع صنایع امری جائز و اساسی می باشد که در ادامه به بررسی دقیق هر یک از آن ها می پردازیم.

ایجاد محیط خلا در صنعت بسته بندی چه کاربردهایی دارد؟

در گذشته با توجه به این که از این دستگاه ها در فناوری بسته بندی استفاده نمی گردید،بسته بندی محصولات شکل و شمایل خوبی را به همراه نداشت.به منظور ایجاد تغیر در ساختار ظاهری بسته بندی محصولات بسیاری از کارشناسان بسته بندی دست به استفاده از ابزارهای مختلفی شدند.

بنابراین بسیاری از کارشناسان با استفاده از روش های آزمون و خطا موفق شدند دستگاهی مناسب برای بسته بندی محصولات بدست آورند.

پیدایش پمپ وکیوم خلاء دار باعث شد که شکل و شمایل و ظاهر اقلام بسته بندی شده به خوبی نمایان شود.

استفاده از کاربرد پمپ وکیوم در صنعت بسته بندی باعث گردید پس از تولید کالا این محصولات را درون نایلکس هایی قرار دهند و برای از بین بردن هوای موجود در نایکلس ها از این نوع پمپ ها استفاده کنند.

مثال هایی از کاربردهای پمپ وکیوم در صنعت بسته بندی

برای بیان بهتر این مفهوم که کاربرد پمپ وکیوم در صنعت بسته بندی چه چیز هایی می باشد؟ ابتدا به عنوان نمونه بسته بندی مرغ و گوشت را مثال میزنیم و سپس به شرح این قضیه می پردازیم.

همانطور که برای خرید مرغ و گوشت به فروشگاه های زنجیره ایی می روید،در آن جا مشاهده می کنید که مرغ و گوشت ها را در بسته بندی های مختلفی بنا به وزن تولیدی عرضه می شود.اما این بسته بندی ها چگونه انجام می گیرد.

پس از این که در تولیدی های گوشت و مرغ این مواد غذایی باتوجه به نیاز های مردمی در وزن های مختلف تولید می شود،این مرغ و گوشت ها را درون نایلکس های مختلفی قرار می دهند.پس از قرار گیری مرغ و گوشت درون نایلکس ها،ابتدا آرم و علائم هایی که بر روی محصولات قرار است قرار گیرد چاپ می گردد.معمولا آرم و علائم هایی که بر روی مواد خوراکی چاپ می شود تاریخ انقضا و تاریخ تولید این محصولات می باشد.

پس از انجام قرار گیری این محصولات کاراستفاده از پمپ وکیوم آغاز می گردد.این دستگاه با استفاده از رابط هایی که دارد شروع به هواگیری این بسته بندی ها می کند.این هواگیری تا جایی پیش می رومد که درون بسته بندی مرغ و گوشت ها هیچ گونه هوایی وجود نداشته باشد.با استفاده از پمپ وکیوم در این نوع بسته بندی ها می توانیم این مرغ و گوشت ها را به اصطلاح پلمپ کنیم.

عدم وجود هوا در این نوع بسته بندی ها فوایدی دارد که در ادامه همین مطلب فواید کاربرد پمپ وکیوم در صنعت بسته بندی را ذکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: قیمت پمپ وکیوم به همراه راهنمای خرید

استفاده کردن از پمپ وکیوم در بسته بندی چه فوایدی دارد؟

بسته بندی با استفاده از پمپ وکیوم فواید مهمی را به همراه دارد که هر یک از آن ها را برای شما باز گو می کنیم.

نکته :در این مطلب برای فهم بهتر از مواد غذایی استفاده می کنیم که در زندگی روزمره بیش تر با آن ها سرو کار داریم.

استفاده کردن از پمپ وکیوم خلاء دار برای بسته بندی محصولات غذایی کمک بسیاری به حفظ و ماندگاری این محصولات می کند.

کارشناسان غذایی بر صحت این قضیه مهر تایید را زده اند که استفاده کردن از این نوع ابزار در بسته بندی باعث شده است که پس از باز کردن این بسته بندی ها طراوت و تازگی این محصولات را حس کنیم.

چه عواملی باعث تازگی محصولات غذایی در بسته بندی می شود؟

عوامل مختلفی باعث تازگی محصولات غذایی می شوند که یکی از آن ها کاربرد پمپ وکیوم در صنعت بسته بندی می باشد.این ابزار باعث می شود در هنگام بسته بندی هوای محیطی همان لحظه ی تولید درون بسته بندی ها قرار گرفته شود برای همین در هنگام باز کردن این محصولات پس از مدتی هوای موجود در لحظه تولید درون این بسته بندی می باشد که این امر باعث حفظ ماندگاری محصول و هم چنین تازگی این محصول شود.

در این مقاله به بررسی کاربرد پمپ وکیوم در صنعت بسته بندی پرداختیم.همانطور که در متن بالا ذکر گردید این نوع ابزارآلات برای ما بسیار کاربردی می باشد برای خرید پمپ وکیوم و الکتروموتور تک فاز می توانید به قسمت مربوطه مراجعه نمایید و یا با کارشناسان هامر یار در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *