خبر

پمپ وکیوم والو چیست

پمپ وکیوم والو چیست

پمپ وکیوم والو-یکی از کاربردی ترین ابزاری است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ وکیوم یا خلا در مکان هایی که نیاز به ایجاد خلا دارند مورد استفاده قرار میگیرد. مکان هایی که عاری از هرگونه هوا و ماده ای است که به این محیط، محیط وکیوم یا خلا گفته می شود. رسیدن به یک محیط خلا که حتی مولکول های گاز که عامل ایجاد فشار می باشد نیز وجود ندارد، امکان پذیر نیست به دلیل اینکه درهرصورت تعدادی مولکول گاز وجود خواهد داشت برای رسیدن به چنین شرایطی باید کار در دمای صفر مطلق انجام پذیرد.

این پمپ در صنایعی مانند صنعت پزشکی، صنایع برودتی و تهویه مطبوع و بسیاری از صنایع سنگین کاربرد دارد که به فرآیند عملیاتی سرعت می بخشد و بهره وری سیستم را بالا می برد.

پمپ وکیوم والو یکی از انواع مختلف پمپ وکیوم می باشد که دارای کیفیت مناسب و کارایی بالا با ابعاد کوچک می باشد که دارای قیمت مناسبی می باشد و همین ویژگی ها آن را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین پمپ ها  در بین مصرف کنندگان کرده است.

وظیفه اصلی پمپ های وکیوم ایجاد فضایی خالی از سیال است و برای تخلیه هوای سیستم های برودتی مورد استفاده می شود و دارای ظرفیت های جابجایی مختلفی می باشد.

عملکرد پمپ وکیوم والو

پمپ وکیوم به این صورت عمل میکند که جریان هوای داخل محیط را به خارج هدایت می کند که با این کار فشار محیط از فشار جو کمتر خواهد شد. این عمل به وسیله موتور الکتریکی که در بخش مرکزی پمپ تعبیه شده است انجام می گیرد. موتور الکتریکی با یک حرکت چرخشی باعث ایجاد خلا در محیط می شود.

کاربرد پمپ وکیوم

پمپ وکیوم در صنایع مختلف و گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. در هر صنعت از نوع به خصوصی از پمپ وکیوم بر اساس نیاز استفاده می شود. از جمله :

صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

صنایع دارو سازی

صنایع دامداری

صنایع چاپ و بسته بندی

صنایع لاستیک سازی

صنایع فولاد

صنعت ماشین سازی

صنایع نساجی و مقوا سازی

صنایع غذایی و کنسرو سازی

بیمارستان ها و آزمایشگاه ها

نیروگاه ها و …

انواع پمپ وکیوم

پمپ وکیوم آبی

جزو پرکاربردی ترین بین پمپ های وکیوم می باشد و علت این استقبال، طول عمر بالا، قیمت مناسب و کاهش مصرف انرژی است.

پمپ وکیوم خشک

این پمپ حجم کمی دارد به همین دلیل بیشتر در موارد پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ وکیوم روغنی

:بیشتر در چیلرها و وسایل تبرید جنبی و تهویه مطبوع به کار می رود. این نوع پمپ برای خنک کاری و رفع گرمای موتور پمپ از سیال روغنی استفاده می کند.
پمپ وکیوم والو VE115N  یکی از مدل های پمپ روغنی است که به معرفی آن می پردازیم.

پمپ وکیوم والو VE115N

این مدل از پمپ جزو پمپ وکیوم روغنی محسوب می شود و جهت استفاده در وسایل برودتی و سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ وکیوم والو مدل VE115N بهترین عملکرد را در بین دیگرپمپ ها به خود اختصاص داده است به علت اینکه در مصرف انرژی بسیار بهینه عمل می کند و بازده بالایی دارد.

پمپ وکیوم والو مدل 115 بدون توقف به کار خود ادامه می دهد که بدین ترتیب طول عمر دستگاه افزایش می یابد.اگر برعکس باشد وپمپ با وقفه کار کند و متوقف شود به دلیل غلبه در نیروی اینرسی الکتروموتور که بر دستگاه وارد میشود عمر دستگاه پایین می آید.

در طراحی این پمپ بسیار دقت شده است و وزنی معادل 6.6 کیلوگرم را به خود اختصتص داده است. و فضای کمی را اشغال می کند.

از دیگر ویژگی های پمپ وکیوم والو مدل 115 این است که صدای کمی در حین کار تولید می کند و چون بیشتر در محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرد که با انسان تماس زیادی دارد این کم صدا بودن باعث سلب آسایش افراد نمی شود.

پمپ وکیوم والو دارای توان تخلیه هوا با سرعت 51 لیتر بر دقیقه با به عبارتی 2 متر مکعب در ساعت می باشد.

حجم مخزنی که برای خنک کاری در پمپ وکیوم استفاده می شود معادل معادل 250 سی سی می باشد

در طراحی پمپ وکیوم والو یک شیر ورودی جهت ورود سیال در نظر گرفته شده است .قطر این شیر معادل 4.1 اینچ است.

ویژگی مهم این پمپ کم حجم بودن آن است. حجم اشغال شده توسط این پمپ معادل 290*124*244 میلیمتر می باشد. و توان مصرفی آن معادل 4.1 اسب بخار است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *