خبر

موتور وکیوم چیست ؟ | موتور وکیوم را بشناسید

موتور وکیوم, پمپ وکیوم

موتور وکیوم چیست ؟ – موتور وکیوم بخش مهمی از ارتباط بین تعویض کننده در قسمت انتقال و محور جلو است. مونتاژ موتور وکیوم به شما امکان می دهد بدون خروج از کامیون خود، محور جلو را از بقیه وسایل رانندگی متصل کرده و جدا کنید.

یک موتور وکیوم (همچنین به آن موتور لیزر شعله یا موتور شعله نیز گفته می شود) نیروی خود را از فشار هوا در برابر یک طرف پیستون مشتق می کند که در طرف دیگر آن خلاء جزئی وجود دارد. در ابتدای خروج ، دریچه ای در سر استوانه شارژ سوختن گاز و هوا را می پذیرد ، که با بستن دریچه به دام افتاده و منبسط می شود. به محض پایان حرکت، شارژ با قسمت آب یا هوای سرد سیلندر در تماس بوده و سرد می شود و باعث افت ناگهانی فشار کافی برای مکیدن پیستون می شود – که به سمت لنگه باز است – در برگشت حرکت. دریچه دوباره به موقع باز می شود تا پیستون قبل از شروع خروج بعدی ، گازهای سوخته را از بین ببرد.

در یک موتور وکیوم ، خلاء جزئی توسط یک پمپ خارجی ایجاد می شود. این موتورها معمولاً برای استفاده از تورنت های راه آهن در انگلستان ، با استفاده از خلاء ایجاد شده توسط بخار برقی لامپ موتور بخار استفاده می شدند. اصل کار شبیه به موتور بخار است – در هر دو حالت قدرت از اختلاف فشار استخراج می شود.

برای خرید پمپ وکیوم می توانید وارد لینک شوید و یا در صورت نیاز به مشاوره و یا استعلام قیمت با مشاورین ما تماس بگیرید.

موتور وکیوم کوچک

از موتورهای وکیوم کوچک نیز برای کار برف پاک کن های شیشه جلو در اتومبیل ها استفاده شده است. در این حالت موتورها از خلاء منیفولد تغذیه می شدند. این چیدمان چندان رضایت بخش نبود زیرا اگر دریچه گاز باز می شد ، برف پاک می شوند و حتی متوقف می شدند. خودروهای مدرن از برف پاک کن های برقی استفاده می کنند. با این حال، خودروهای مدرن هنوز هم از یک نوع موتور وکیوم استفاده می کنند. موتورهای وکیوم کوچک نیز از اواخر دهه 1960 برای کنترل سرویس های مکانیکی از قبیل قفل درب ، کنترل بخاری یا فلپ های تهویه بخار متحرک استفاده می شدند.

برخلاف موتور سیکلت اتو ایده آل ، موتور وکیوم به منبع حرارت ثابت تأمین شده از سوختن سوخت متکی است. و یک دریچه امکان ورود گرما به محفظه پیستون را فراهم می کند. تخمین گرمای داخل یا شین در فضای حجم کنترل شده ثابت است ، معادله گاز ایده آل PV = nRT حاکی از افزایش فشار محفظه پیستون است. پس از بسته شدن سوپاپ ، پیستون در طی حرکت نزولی روندی آدیاباتیک را طی می كند. پس از رسیدن پیستون به پایین ، محفظه توسط هوای اطراف یا آب اطراف آن سرد می شود و در نتیجه فشار را در پیستون کاهش می دهد. سیستم پس از آن تحت فشار فشاری دیگری از گاز موجود در محفظه قرار می گیرد که متعاقباً توسط دریچه در بالای سیلندر سیلندر رها می شود و در عین حال اجازه می دهد تا گاز گرم شده جدید وارد محفظه شود.

ویژگی موتور وکیوم

یکی از مهمترین مواردی که این موتور در حین ساخت با آن روبرو بود این بود که راندمان این مدل در کاربردهای واقعی بسیار ضعیف بود. از آنجا که منبع حرارتی در یک منطقه خاص موجود نمی باشد ، تنها بخش کوچکی از سوخت احتمالی برای انرژی موتور صرف می شود. از آنجا که راندمان موتور با رابطه بین میزان کار انجام شده و انرژی بالقوه موجود در سوخت مصرفی تعریف می شود ، می توان دریافت که در موتورویبره فقط مقداری کمی از سوخت سوزنده برای نیروی موتور استفاده می شود. بقیه انرژی سوخت به اتمسفر اطراف از بین می رود.

موتور وکیوم چگونه کار می کند؟

به جای استفاده از پیوند مکانیکی یا کابل ، شیفت مورد انتقال و موتور وکیوم با استفاده از سیگنال های خلاء و دیافراگم لاستیکی روی یک چنگال شیفت کار می کنند. هنگامی که موتور وکیوم سیگنال صحیحی را دریافت می کند ، چنگال تغییر روی یک کوپل عمل می کند که محور جلوی آن را به بقیه چرخ دنده خودرو متصل می کند.

وکیوم موتور چگونه ساخته می شود؟

موتور خلاء از یک محفظه فلزی یا پلاستیکی ، یک دیافراگم لاستیکی ، یک چنگال تغییر و ورودی برای خطوط خلاء تشکیل شده است. همچنین ممکن است سوئیچ با یک اتصال دهنده الکتریکی داشته باشد تا چراغ “4WD” را بر روی داش فعال کند.

این محفظه اغلب به هم فشرده می شود و دیافراگم را برای تعویض غیرقابل دسترسی می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *