مقالات

بررسی کارکرد و انواع پمپ وکیوم روتاری

پمپ-وکیوم-روتاری-روغنی

پمپ وکیوم روتاری یکی از انواع پمپ خلاء است که برای کاهش فشار محیط، در صنعت بکار گرفته می شود. روتاری یک واژه انگلیسی است و برگردان آن به فارسی به معنای چرخشی است. اساس کار این نوع پمپ خلا، چرخش صد و هشتاد درجه ای دو تیغه است که در نتیجه آن، هوا از دریچه ورودی به داخل فضای پمپ مکیده می شود. طی فرایندی مخصوص، فشار آن کاهش می یابد  سپس از دریچه خروجی به محیط پس فرستاده می شود. پمپ وکیوم روتاری دارای دو مدل تک مرحله ای و دو مرحله ای می باشد. برای مشاهده و یا خرید محصولات پمپ وکیوم وارد لینک شوید.

پمپ-وکیوم -روتاری-دو-مرحله-ای

تفاوت پمپ وکیوم روتاری از نظر ساختار خنک کنندگی:

پمپ وکیوم روتاری در دو نوع در بازار عرضه می شود:

پمپ روغنی: در این پمپ خلاء، روغن نقش عایق و خنک کننده را دارد. تیغه های آن فلزی هستند و بین تیغه ها و دیواره پمپ با یک لایه روغن آب بندی شده است. گفتنی است هوای خروجی پمپ حاوی مقداری روغن است که توسط فیلتر مخصوص در دریچه خروجی، پالایش می شود. برای عملکرد صحیح و پیشگیری از خرابی این پمپ همیشه سطح روغن آن باید کنترل شود. از مزایای این نوع پمپ وکیوم روتاری، توانایی کار در ساعات متمادی و پیوسته است. همچنین قدرت ایجاد خلاء در این پمپ ها بیشتر از انواع دیگر است.

پمپ-وکیوم-روتاری-روغنی

پمپ خشک: دو تفاوت اساسی این پمپ با پمپ خلا روغنی در تیغه های گرافیتی آن و عدم وجود روغن در ساختار موتور است. نبود روغن و هر نوع سیال دیگر، موجب می شود دمای این پمپ وکیوم روتاری، در حین کار بالاتر از انواع دیگر پمپ خلا باشد البته سیستم خنک کننده در پمپ تعبیه شده اما توان آن در ایجاد خلا کمتر از سایر پمپ ها است. پمپ وکیوم خشک دارای دو نوع مکنده و مکنده-دمنده است. تفاوت این دو نوع در دریچه خروجی است که نوع دوم در بخش خروجی، یک کمپرسور دارد که هوا را با نیروی بیشتری به محیط می فرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *