مقالات

بررسی ویژگی های پمپ وکیوم روغنی

پمپ-وکیوم-روغنی-دو-مرحله-ای-در-کاربرد-آزمایشگاهی

پمپ وکیوم روغنی یکی از انواع پمپ های خلا است که در آن از روغن و هوا برای فرآیند خنک کردن موتور استفاده می شود. عملکرد آن به این صورت است که دو پره متصل به شفت موتور می چرخند. هوا از یک طرف به درون کشیده می شود و با کاهش فشار آن در سیستم خلا پمپ، از سمت دیگر خارج می شود. این چرخه مکش، کاهش فشار و پس فرستادن آن از خروجی اینقدر انجام می شود تا محیط به فشار مورد نظر برسد. یک نکته مهم اینکه سطح روغن این پمپ نباید از حد استانداردش کمتر شود وگرنه در عملکرد آن اختلال ایجاد می شود. پمپ وکیوم روغنی در صنایع رده متوسط، همچون چوب، شیشه و بلور، چاپ و بسته بندی، نساجی، پزشکی، طلا و جواهر، پلاستیک و لاستیک سازی کاربرد زیادی دارد.

انواع پمپ وکیوم روغنی

پمپ های روغنی به دو دسته تک مرحله ای و دو مرحله ای تقسیم می شود. نوع اول با قطع جریان برق از کار می افتد اما نوع دوم تا مدتی پس از قطع برق همچنان کار می کند.

پمپ-وکیوم-روغنی-دو-مرحله-ای-در-کاربرد-آزمایشگاهی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پمپ وکیوم آبی با قیمت روز

ویژگی های پمپ خلا روغنی

 از مزایای این دستگاه می توان وزن کم، بازدهی بالا، تعمیر و نگهداری ساده، سایز کوچک، لرزش و صدای خفیف آن را برشمرد. البته باید توجه داشت که این پمپ ها در محیط های مرطوب افت کارایی دارند و نسبت به دیگر انواع پمپ خلا گران تر هستند.

برای انتخاب این دستگاه، تعیین مدل یک مرحله ای یا دو مرحله ای تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. علاوه بر این قدرت مکش و البته برند آن نیز باید مورد توجه باشد. توصیه می شود برای انتخاب بهینه پمپ خلا روغنی، کاربرد آن و شرایط محیطی که در آن به کار گرفته می شود به دقت و با جزییات بررسی شود و به هنگام خرید ضمن انطباق نیاز پروژه با اطلاعات فنی موجود در کاتالوگ شرکت سازنده، از نمایندگی های رسمی و معتبر اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *