مقالات

استفاده از پمپ وکیوم در صنعت

استفاده از پمپ وکیوم در صنعت

در این مطلب به بررسی استفاده از پمپ وکیوم در صنعت می پردازیم.در زندگی های امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف،ممکن است پمپ وکیوم در گوشه اطراف زندگی شما باشد اما شما هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید و اولین سوال که به ذهن شما می رسد این است که این دستگاه چیست؟تعریف پمپ وکیوم چیست  را در مقاله های پیشین به طور کلی بررسی کردیم در این مقاله در ابتدا یک تعریف جزئی از آن به عمل می آوریم سپس کاربردهای آن را در گوشه نقاط زندگی مان بررسی می کنیم.

وکیوم چیست؟

پمپ وکیوم را می توان عامل برداشت کننده ی گاز ها یا مایعات یا هر ماده ی دیگری در یک سطح دانست.عملکرد این ابزار به گونه ای است که فشار موجود در سطح را کاهش داده و به گونه ایی که از فشار موجود در محیط کم تر باشد.اگر بخواهیم به زبان دیگر این ابزار را توضیح دهیم این ابزار فشار موجود در سطح را به حالت منفی در می آورد و محیط را به حالت خلا تبدیل می کند.

برای خرید پمپ وکیوم می توانید وارد لینک شوید. در صورت نیاز به مشاوره و یا استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  کاربرد پمپ وکیوم در زندگی روزمره

باید به این نکته توجه کنیم که استفاده از پمپ وکیوم در صنعت برای ما در زندگی روزمره دارای فوایدی می باشد که بسیاری از ما از وجود این ابزار مهم بی خبریم.این ابزار با توجه به کارایی که دارد در بسیاری از علوم مورد استفاده قرار می گیرد.

ابزار هایی که در گذشته بیشتر دانشمندان از آن استفاده می کردند شامل این ابزار نمی گردید.بسیاری از دانشمندان قدیم وجود محیط خلا را انکار می کردند.

در ادامه به استفاده از پمپ وکیوم در صنعت با توجه به این که هیچ گونه اطلاعی از آن اها نداریم می پردازیم.

  • استفاده از پمپ وکیوم در صنایع شیشه سازی
  • استفاده از این ابزار در صنایع تولید لامپ
  • در قسمت های تولید معادن و فلزات مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این ابزار نیز در پروژه های ساختمانی،تولید سفال و آجر و کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در پروژه های تولید صنایع دفاعی و انرژی های اتمی نیز از این ابزار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در صنایع تولیدات محصولات چوبی و مبلمان از پمپ خلا کوچک استفاده می کنند.
  • برای بسته بندی محصولات از این ابزار استفاده می کنند.
  • برای تولید محصولات دارویی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 پمپ وکیوم در کدام مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد؟

چاپخانه ها:

یکی دیگر از کاربرد های این ابزار استفاده کردن از این محصول در صنعت چاپ می باشد. استفاده از پمپ وکیوم در صنعت چاپ انقلاب بزرگی در این صنعت بوجود آورده است.از این ابزار در تمام مراحل تولید کاغذ به عنوان نمونه تمام مراحل خشک کردن و آب گیری کردن و تخمیر کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد.

بیمارستان ها:

یکی دیگر از مکان هایی که این ابزار مورد استفاده قرار می گیرد،درمانگاه ها و بیمارستان ها می باشد.برای تاسیس هر درمانگاه،کلینیک،مطب های پزشکی،اتاق های عمل می بایست از مکان های خلا استفاده شود.

صنایع طلاسازی:

در هنگام تزریق طلا و جواهرات می بایست از ابزاری استفاده شود که قابلیت خلا کردن هوا را داشته باشد.به همین منظور از پمپ های وکیوم خلا دار استفاده می شود.

صنعت غذایی و نوشیدنی:

از این نکته نباید چشم پوشی کنیم که استفاده از پمپ وکیوم در صنعت غذایی کاملا اساسی بوده و کارایی بسیار بزرگی در این صنعت دارد.

از پمپ های خلا دار در آب یاری کردن مزارع و در ذخیره سازی تولیدات کشاورزی و همچنین تولید سرما برای ذخیره سازی این محصولات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

داروسازی:

برای خشک کردن راکتور ها در هنگام تولید محصولات دارویی و همچنین تقطیر کردن مواد تشکیل دهنده دارو ها و در عقیم سازی بخار و در تولید یخ خشک،ایجاد خلا در هنگام تبلور،برای از بین بردن گاز های موجود در عناصر تشکیل دهنده دارو ها این ابزار خلا دار مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع پمپ ها در صنایع مختلف دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد که اسامی آن ها در این مقاله حضور ندارد،برای خرید این نوع ابزارآلات می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *